جهاد تبیین نیازمند بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های موجود است

ناظمی جلال گفت: در راستای جهاد تبیین، حوزه‌های مختلف با احساس مسئولیت بیشتر، همکاری و همراهی اقدام و از توان و ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان،هاشم ناظمی جلال ظهر شنبه (12 آذرماه) در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش کردستان با اشاره به تاثیرگذاری بازدیدهای تخصصی حوزه‌های مختلف از واحدهای اداری و آموزشی، خواستار تداوم این روند و نظارت‌های لازم بر فعالیت شهرستان‌ها و مناطق و مدارس شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به جریانات اخیر بعد از آغاز سال تحصیلی و هجمه دشمنان علیه نظام اسلام و برنامه‌های شوم معاندین برای به حاشیه بردن مسائل آموزشی و پرورشی و ورود دانش‌آموزان به اتفاقات با سوء‌استفاده از احساسات پاک نسل جوان و ایجاد لطمه و آسیب به آموزش حضوری دانش‌آموزان، انسجام درونی و اتخاذ وحدت رویه را مهم‌ترین اولویت در این راستا عنوان کرد و اظهار کرد: در راستای جهاد تبیین، حوزه‌های مختلف با احساس مسئولیت بیشتر، همکاری و همراهی اقدام و از توان و ظرفیت‌های موجود استفاده شود.

 

وی افزود: در راستای جهاد تبیین با تشکیل تیمی متشکل از افراد تاثیر گذار و چهره‌های شاخص، برنامه‌ریزی و به صورت ویژه در بخش دانش‌آموزان و حضور در مدارس اقدامات روشنگرانه و آگاهی بخشی انجام شود.

 

دقت در مکاتبات اداری، هماهنگی در بازدیدهای دوره‌ای حوزه‌ها و عدم تداخل آن، نیروی سازی و بهره گیری از ظرفیت جوانان و ارتقای آنان در سیستم اداری، آموزش مجازی و توجه به سواد رسانه ای و عملیاتی نمودن بخشنامه ها و دستورالعمل های ابلاغی  از دیگر توصیه‌های مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این نشست بود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در بخش پایانی سخنان خود با تقدیر از اهتمام کلیه مسئولان و دست اندرکاران پروژه مهر سال 1401، از کسب رتبه برتر کشوری در اجرای این برنامه مهم و قرار گرفتن بالاتر از میانگین کشوری خبر داد.

 

وی همچنین با اشاره به اثر گذاری بازدید های حوزه‌های مختلف از شهرستان‌ها و مناطق و ضرورت تداوم آن، خواستار پیگیری دقیق شیوه نامه ورزش فرهنگیان، ارزیابی ناظران معین از شهرستان‌ها و مناطق و هم چنین مدیریت نظام برنامه‌ریزی طی هفته آینده شد و از اجرای موفق مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس تشکر کرد.

 

کامیل محمدی رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات گزارشی از رسیدگی به شکایات، مربوط به 9 ماهه سال جاری ارائه کرد و با بیان اینکه در این مدت به 368 شکوائیه رسیدگی شده است، گفت: 98 مورد از این شکوائیه ها به صورت تلفنی، 159 مورد به صورت مکتوب، 87 مورد از طریق سامانه پاسخگویی به شکایات و 24 مورد نیز از طریق سازمان بازرسی استان وصول و رسیدگی شده است.

 

منوچهر مخدومی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع استان نیز در این نشست با اشاره به تدوین برنامه عملیاتی و تعیین اهداف شاخص های سال تحصیلی 1402-1401 و ضرورت همراهی کلیه حوزه‌ها در تنظیم آن و برش شهرستانی، گفت: 167 برنامه در قالب 646 فعالیت پیش بینی و نسبت به سال گذشته افزایش داشته ایم که باید تا پایان آذرماه جاری، فعالیت‌های مربوطه تنظیم و اجرایی شود.

 

طیب سالاروندیان معاون آموزش متوسطه استان نیز در این نشست از اجرای 63 برنامه اولویت دار در سطح واحد های اداری و آموزشی استان و تدوین برنامه عملیاتی در این راستا خبر داد و گفت: دوره کامل نظارت و ارزیابی با رویکرد اصلاحی و ارشادی از واحد های اداری و آموزشی شهرستانها و مناطق در حال انجام و اتمام است و تاکنون بیش از 300 مدرسه به صورت بالینی مورد نظارت قرار گرفته و با سرکشی به دو شهرستان باقی مانده این برنامه در مرحله اول به اتمام خواهد رسید.     

کد خبر 1237206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha