مسئولان به وظیفه خود برای انتقال ارزش ها به جامعه دانشجویی  به خوبی عمل نکردند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطالبات رهبری در حوزه دانشجویی و دانشگاه ها برآورده نشده است، گفت: مسئولان به وظیفه خودشان در بحث انتقال ارزش ها به جامعه دانشجویی کشور به خوبی عمل نکردند.

مصطفی میرسلیم در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورر اینکه تا چه اندازه مطالبات رهبری در حوزه دانشگاه ها و همچنین جامعه دانشجویی محقق شده است، گفت: بی توجهی مسئولان دانشگاه ها و عدم اهتمام دانشجویان باعث شده است که این منویات به طور کامل محقق نشود. دانشجویان به فکر این هستند که درسشان را بگذارند، نمره و مدرکی بگیرند و این برایشان اصالت دارد در حالی که مطالبات رهبری در این حوزه به مسایل محتوایی، آینده کشور و پیشرفتی که باید داشته باشیم، بر می گردد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جامعه دانشجویی و اعضای هیئت علمی کشور می توانند در بحث پیشرفت کشور نقش بسیار موثر داشته باشند و این یکی از اهداف اصلی است که باید دنبال کنیم اما متاسفانه این موارد هنوز محقق نشده است در واقع هنوز نتوانسته ایم اعضای هیئت علمی و دانشجویان را بسیج کنیم که همت و اراده خود را در بحث تحقیقات و مسایل علمی برای حل مشکلات کشور قرار دهند. امیدوارم برنامه ریزی مان برای آینده در این جهت باشد.

 

میرسلیم گفت: نسل اول انقلاب قابل مقایسه با نسل فعلی نیستند، آنها در شور و هیجان انقلاب بودند، مسایل را لمس می کردند. این فاصله ای که افتاده است و هجومی که در بحث تهاجم فرهنگی علیه ما شده است، باعث شده است که غفلتی نسبت به ارزش های اوایل انقلاب صورت گیرد.

 

وی تصریح کرد: مقداری از این شکاف به خود ما مسئولان بر می گردد که وظیفه خودمان را در بحث انتقال ارزش های انقلاب به نسل جدید انجام ندادیم و مقداری هم به این بر می گردد که توطئه هایی علیه کشور در بیرون انجام می شود که این شکاف ایجاد می شود و در این صحنه کارهایی صورت گرفته است ولی در تراز آن چیزی که باید انجام می شد، نیست.

کد خبر 1237608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha