تسهیلات بانکی و خدمات دولتی در بافت فرسوده توسعه یافته است

دولت با اختصاص تسهیلات بانکی و خدمات زیرساختی در بافت فرسوده به احیا این مناطق شهری کمک می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، احیا بافت فرسوده و طرح های بازآفرینی شهری جز مهمترین برنامه های دولت از گذشته تاکنون بوده تا اینگونه به رونق زندگی و ساخت و سازها کمک کند.

چنین اتفاقی منجر به ساخت و ساز ساختمان در این مناطق شده و از آسیب های اجتماعی و چالش های مرتبط با این حوزه جلوگیری کرده و مانع از حاشیه نشینی می شود.

 

دولت برای تحقق این موضوع تسهیلات بانکی برای مالکان در ساختمان سازی اختصاص داده و خدمات زیرساختی را به کمک شهرداری ها به مرحله اجرا رسانده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در این خصوص گفت: تسهیلات 4 میلیارد ریال برای شهرهای بزرگ و سه میلیارد و 500 میلیون ریالی برای شهرهای کوچک پیش بینی شده که در اختیار مالکان قرار می گیرد.

 

علیرضا قاری قرآن افزود: ارائه تخفیف در صدور پروانه ساختمانی از دیگر حمایت های دولت برای ساخت و ساز در بافت فرسوده و قدیمی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه دولت در احیا زیرساخت ها و اختصاص امکانات در مناطق فرسوده با کمک شهرداری ها فعالیت دارد، تصریح کرد: ساخت مراکز فرهنگی مثل مدرسه، زیرسازی و‌ آسفالت و احیا بافت قدیمی از جمله اقدامات دولت در این راستا است.

 

قاری قرآن خاطرنشان کرد: در حال حاضر 15 طرح بازآفرینی در بافت فرسوده استان اصفهان پس از تصویب در کمیته استانی به مرحله اجرا رسیده که مردم آن مناطق از آن بهره مند می شوند.

وی مساحت کل بافت فرسوده شهری را 14 هزار هکتار اعلام کرد و یادآورشد: سه هزار هکتار از این بخش تاریخی بوده و مشمول قوانین وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

کد خبر 1239556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha