فراخوان خلق مجسمه‌های نوگرا بر تنه درختان تنومند خشکیده شهر 

به منظور خلق مجسمه‌های نوگرا بر تنه درختان تنومند خشکیده تهران سازمان زیباسازی شهرتهران فراخوان برگزاری رویداد "درختستان" را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران; این سازمان با توجه به فرارسیدن سال نو و تلاش برای فراهم آوردن زمینه‌ی خلق و ایجاد طرح‌ها و تجربه‌های نو در سیما و منظر شهر فراخوان برگزاری رویداد «درختستان» جهت خلق مجسمه‌های نوگرا بر تنه درختان تنومند، اما خشکیده تهران را منتشر کرد.


 بر اساس این فراخوان از هنرمندان مجسمه‌ساز دعوت می شود با ارائه طرح‌های خود در این فراخوان مشارکت کرده و آثار  پیشنهادی خود را با رعایت شرایط به این سازمان ارائه دهند. 


همچنین ارسال فرم ثبت نام و تجربیات و فعالیتهای هنرمند به‌ صورت تایپ شده و امضا شده باشد و نیز ارسال  تصویر اثر جانمایی شده با کیفیت مناسب با فرمت JPG با رزولوشن 300 dpi الزامی است.( کیفیت تصاویر به جهت دیده شدن جزئیات تصاویر درهنگام داوری حائز اهمیت است).


در بخشی از فراخوان تاکید شده است که تنه درخت های خشک و قطع شده خیابان ولیعصر- حدفاصل میدان راه آهن تا میدان تجریش - موضوع کار هنرمندان در این فراخوان است. هنرمند باید درخت (یا مجموعه‌ درختان هم‌جوار) مورد نظر خود را شناسایی و عکاسی کرده و اثر خود رابر آن جانمایی کند. اولویت انتخاب آثار این دوره درختستان، طراحی براساس تکنیک های کاهشی و کنده کاری بر روی تنه درخت است.


گفتنی است؛ استفاده از تکنیک و دستاوردهای مجسمه سازی معاصر ضروری است و داوری آثار ارائه شده توسط هیئت داوران مدعو از طرف سازمان زیباسازی انجام می شود.


شایان ذکر است؛ مهلت ثبت نام تا تاریخ30/10/1401 خواهد بود و هنرمندان می توانند طی مدت زمان مشخص شده، با ارسال فرم ها به نشانی الکترونیکی hajm.zibasazi@tehran.ir

کد خبر 1239822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha