کار فرهنگی و تربیتی در مدارس برجسته و جدی گرفته شود/ائمه جمعه ارتباط موثری با دانش آموزان داشته باشند

آیت الله حسینی گفت: کار فرهنگی و تربیتی در مدارس برجسته و جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی امروز (۲۹آذر ماه) در نشست مشترک ائمه جمعه با مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: همه در قبال آموزش و پرورش مکلف و مسئولیت سنگینی داریم.
 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: دانش آموزان نقش موثری در آینده انقلاب اسلامی دارند و تربیت دینی و اخلاقی آنان رسالت مهمی است که بر عهده آموزش و پرورش است.
 

وی نقش ائمه جمعه در حوزه های فرهنگی را بسیار مهم دانست و گفت: ائمه جمعه ارتباط موثری با مدارس و دانش آموزان داشته باشند و آنها را با اعتقادات و باورهای دینی آشنا کنند.
 

آیت الله حسینی خواستار انتصاب مدیران علاقه مند به آرمان های انقلاب اسلامی، خلاق و صاحب ایده در آموزش و پرورش شد و ادامه داد: لازم است به فضای شاداب و بانشاط معنوی و مقوله تجهیزات آموزشی و ورزشی در مدارس توجه بیشتری شود.
 

امام جمعه یاسوج ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های خوب مدیرکل آموزش و پرورش استان، یادآور شد: اقامه نماز در مدارس و هدایت معنونی دانش آموزان به عنوان یک اولویت مهم در دستور آموزش و پرورش کار قرار گیرد.
 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در نشست مشترک با ائمه جمعه استان، گفت: هویت زدایی از مدارس، هدف اصلی دشمنان انقلاب اسلامی است.
 

حسنعلی عزت خواه افزود: جنگ امروز، جنگ هویت هاست و دشمن دنبال هویت زدایی در مدارس است تا تاریخ، پرچم، مقدسات، معناگرایی، انتظار و سرود ملی را از دانش آموزان بگیرد.
 

وی با بیان اینکه باید با اسلحه دانایی و آگاهی، دانش آموزان را با وقایع انقلاب و هویت های ملی و دینی آشنا کنیم، خاطرنشان کرد: ائمه جمعه با ارتباط تنگاتنگ با آموزش و پرورش به حل مشکلات و نارسایی ها کمک کنند تا با همدلی و همکاری شاهد آموزش و پرورشی پویا و بالنده باشیم.
 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: آموزش و پرورش زیربنای تحول در جامعه است و در دولت انقلابی بر مبنای سند تحول بنیادین، همه باید آموزش و پرورش را برای پیشبرد اهداف والای تربیتی و آموزشی یاری کنند.
 

عزت خواه با بیان اینکه امروز در یک جنگ شناختی و ترکیبی قرار گرفته ایم، افزود: ائمه جمعه نقاط قوت آموزش و پرورش را در خطبه هلی نماز بیان و در جامعه امید آفرینی کنند.
 

وی به موفقیت های آموزش و پرورش در سال جاری اشاره کرد و گفت: رشد متوازن رشته ای و سوق دادن دانش آموزان به سمت رشته ریاضی و فنی و حرفه ای از اقدامات خوب آموزش و پرورش در سال جاری بود .
 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد مدارس معارف را حوزه های علمیه آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: رویکرد فرهنگی و علمی در مدارس تقویت می شود تا دانش آموزان با اعتقادات و باورهای دینی آشنا شوند.
 

عزت خواه افزود: جمع آوری مدارس کانکسی بالای 10 نفر در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است.
 

وی کسب رتبه چهارم کشوری در پروژه مهر امسال، کسب رتبه برتر در اسکان نوروزی، کسب رتبه های برتر در پروژه مهر و جشنواره خوارزمی و کسب مدال طلای المپیاد سلولهای بنیادین را بخشی از موفقیت های آموزش و پرورش برشمرد.
 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر و تشکر از همراهی و همکاری خوب ائمه جمعه استان با این سازمان در استان، خاطرنشان کرد: تشویق معلمان و دانش آموزان توسط ائمه جمعه و ارتباط و سرکشی آنان از مدارس کار ارزشمندی است که انتظار می رود بیش از گذشته ادامه پیدا کند.
 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست از تعامل خوب ائمه جمعه با آموزش و پرورش خبر داد و گفت: موفقیت ها و فعالیت های آموزش و پرورش توسط ائمه جمعه در خطبه های نماز جمعه بیان و پیشنهادات و راهکارهای لازم نیز جهت تحقق اهداف والای آموزش و پرورش در راستای همکاری مردم و سایر دستگاه ها بیان خواهد شد.
 

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی با تقدیر از اقدامات خوب آموزش و پرورش در دولت انقلابی سیزدهم، افزود: آموزش و پرورش رسالت سنگینی در تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص بر عهده دارد که نیازمند همکاری همه جانبه است.
 

گفتنی است، در این نشست ائمه جمعه شهرستان ها و بخش های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد به بیان دیدگاه ها، نظرات و راهکارهای خود در زمینه مسائل آموزش و پرورش پرداختند و خواستار توجه بیشتر به مسائل تربیتی و دینی و حل مشکلات تجهیزاتی و فیزیکی مدارس شدند.

کد خبر 1240780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha