ارائه خدمات ارزان و باکیفیت در مرکز ارتوپدی فنی هلال احمر خوزستان 

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: بیشترین مراجعات به مرکز توابخشی هلال احمر استان برای ساخت کفش طبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، سید محمدصادق آل محمد، امروز جمعه (۲ دی) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز توانبخشی هلال احمراستان در چهار حوزه‌ ارتوپدی، کار درمانی، گفتار درمانی و فیزیوتراپی فعالیت می کند.

 

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خوزستان، در تشریح خدمات این مرکز در حوزه ارتوپدی فنی، افزود: خدمات ارتوپدی به دو بخش اروتز که به بهبود عملکرد اندام های آسیب دیده کمک می کند و پروتز برای جایگزین اندام هایی مانند دست، پا و ستون فقرات تقسیم می شود.

 

وی با بیان اینکه تهیه و ساخت کفش های طبی نیز زیر مجموعه بخش اروتز قرار می گیرند، عنوان کرد: به صورت میانگین، ماهانه بیش از ۱۵۰ مراجعه برای تولید و ساخت کفش طبی به این مرکز وجود دارد که علاوه بر کیفیت آن، نسبت به بازار قیمت مناسب تری دارد البته در اسفند هرسال با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز این مراجعات بیشتر هم می شود.

 

آل محمد، در توضیح روند تهیه و ساخت این کفش ها، تصریح کرد: پس از تجویز پزشک و مراجعه بیمار به مرکز توانبخشی، کارشناسان ارتوپدی فنی بر اساس ناهنجاری های پا و انجام معاینه دقیق تر، کفش ها ساخته می شوند.

 

وی اضافه کرد: در خصوص کفش طبی و کفی طبی به صورت اختصاصی برای محافظت و راحتی پای بیمار طراحی می‌شود که دقیقا با قالب پای آنها منطبق است و بر اساس نحوه راه رفتن بیمار طراحی می شود.

 

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خوزستان یاد آور شد: این نوع کار پس از معاینه کامل پا، قوزک و ساق پا توسط ارتوپد فنی ساخته می‌شود تا کفی یا کفش ساخته شده با ساختار و پاتولوژی مراجعه کننده کاملا مطابقت داشته باشد. 

 

کد خبر 1241730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha