فرهنگ کارآفرینی درجامعه نهادینه شود

ذوالفقاری بر نهادینه شدن فرهنگ کارآفرینی در سنین پایین تأکید داشت وگفت: آشنایی جوانان با مهارت‌های کسب و کار و کارآفرینی و همچنین توانمندسازی و ارتقای مهارت‌های عمومی زندگی بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، محمد حسین ذوالفقاری در نشست مشترک با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان ضمن بیان اینکه جوانان با کسب مهارت فنی وحرفه ای با راه اندازی شغل وکسب وکار وارد بازار کار شده و بسیاری مشکلات جوانان و جامعه حل می‌شوندگفت: مهارت آموزی با هدف ایجاد اشتغال مولد و پایدار در جامعه برای افراد دارای سن قانونی کار ضرورت دارد.

 

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه با اجرای طرح آموزش و مهارت افزایی در هشت ماهه اول سال جاری به کارگیری ۸۰۰ نفر از مددجویان استان از طریق کاریابی محقق شداظهارداشت: تحقق ۱۲۰ درصدی آموزش حرفه آموزی به مددجویان در هشت ماهه اول سال جاری نشان از عزم جدی برای توانمند سازی مددجویان دارد.

 

وی تصریح کرد: اشتغال جوانان با شاخص‌های اصلی رشد اقتصادی و توسعه کشور مرتبط بوده و بر اساس نیاز بازارهای مختلف به منابع انسانی پیوند می‌خورد.

 

ذوالفقاری با بیان اینکه دو هزار و ۷۰۰ نفر آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت افزایی را در سال جاری فرا گرفتند اضافه کرد: آموزش مهارتی شاهراه افزایش اشتغال پایدار محسوب می‌شود.

 

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان بر ایجاد بانک اطلاعاتی مبنی بر نیازهای واحدهای صنعتی و تولیدی برای تأمین نیروی کار، تأکید داشت وادامه داد: کسب رتبه نخست کشور توسط کمیته امداد استان سمنان در تمامی شاخص‌ها نشان از موفقیت‌های کسب شده در این راه دارد.

 

وی مهارت‌آموزی جوانان را امری ضروری دانشت وافزود: نیروی انسانی فاقد مهارت (مهارت‌های عملی) نمی‌تواند به اشتغال دست یافته و گاه در چرخه اشتغال، از حلقه کارگری ساده (فاقد نیاز به مهارت و تخصص) نیز باز می‌ماند.

 

ذوالفقاری همچنین با تأکید بر نهادینه شدن فرهنگ کارآفرینی در سنین پایین تصریح کرد: رویکرد کمیته امداد به به عنوان یک نهاد حمایتی توانمندی و خودکفایی خانواده‌ها است رفع فقر مطلق ایجاد درآمده پایدار در گروه آموزش‌های مهارتی است.

 

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت، مهارت‌آموزی جوانان یک واسطه بین توانمندسازی و آموزش است که علیرغم کسب مدارک دانشگاهی و گاه تحصیلات تکمیلی، فاقد مهارت موردنیاز بازارکار هستند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان افزود: نسل امروز بي شك آينده ساز فرداي كشور است و دانش سيال امروز، توسعه فراگيرتكنولوژي و تغييرات سريع در عرصه علم و فناوري در جهان، نيازمند ساختن نسلي كارآمد و با مهارت براي آينده است.

کد خبر 1241889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha