اجتماع بزرگ مسجدی‌ها در روز شهادت حضرت زهرا(س)

حجت‌الاسلام جلالی گفت: اجتماع بزرگ مسجدی‌ها در روز شهادت حضرت زهرا(س) به میزبانی مسجد احمدیه واقع در نارمک تهران برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «رضا جلالی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) از روز شنبه، سوم دی ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد احمدیه (واقع در تهران، نارمک، بعد از چهارراه سرسبز) آغاز شد، اظهار کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین رضوی، از اعضای جامعه مبلغان تهران، سخنران این مراسم است.

 

امام جماعت مسجد احمدیه در ادامه با بیان اینکه اجتماع بزرگ ائمه جماعات و اهالی مساجد در این مسجد در دو مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و شهادت امام جعفر صادق (ع) سابقه طولانی دارد، افزود: آیت الله حیدر علی جلالی خمینی، تولیت فقید حوزه علمیه مسجد احمدیه و وصی امام خمینی (ره) بانی این اتفاق بزرگ در سال های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بود هرچند در این دوره به دلیل فشارهای طاغوت، این اجتماع محدودتر برگزار می شد.

 

وی اضافه کرد: امسال نیز اجتماع بزرگ مسجدی ها و هیئتی ها در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مسجد احمدیه و از ساعت ۱۰ صبح تا اذان ظهر برگزار می شود.

 

حجت الاسلام جلالی در ادامه گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی غروی، مبلغ بین المللی، سخنران اجتماع بزرگ مسجدی ها و هیئتی ها است و چند تن از ذاکران اهل بیت (ع) در این مراسم مرثیه سرایی می کنند.

 

وی گفت: این اجتماع امسال با گرامیداشت آیت الله حیدرعلی جلالی خمینی، وصی امام خمینی (ره) و امام جماعت فقید و تولیت حوزه علمیه مسجد احمدیه نارمک تهران و امام جمعه اسبق خمین، برگزار می شود.

 

امام جماعت مسجد احمدیه در پایان خاطرنشان کرد: پایگاه بسیج این مسجد و بسیجیان حوزه علمیه مسجد احمدیه در روزهای سوم تا هفتم دی ماه ایستگاه صلواتی و فرهنگی همراه با پذیرایی را برپا کرده اند.

کد خبر 1241998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha