طرح «کانون مدرسه» با هدف توسعه تجربه‌ های جدید در یادگیری به انجام می رسد

کامرانی گفت: طرح «کانون مدرسه» در راستای تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به موضوع کودک و نوجوان و با هدف توسعه فعالیت‌ های تربیتی و پرورش خلاقیت و تجربه‌ های جدید در یادگیری به انجام می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، سعیدرضا کامرانی، امروز سه شنبه (13 دی) در دیدار با معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس که در خصوص طرح «کانون مدرسه» برگزار شد، گفت: تفاهم نامه طرح «کانون مدرسه» در راستای تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به موضوع کودک و نوجوان و تاکید وزیر آموزش و پرورش به این موضوع به امضای وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رسیده و شیوه‌ نامه آن به استان‌ ها ابلاغ شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس افزود: طرح «کانون مدرسه»، با هدف هم‌ افزایی بیشتر بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و وزارت آموزش و پرورش به انجام می رسد.

وی اضافه کرد: شود این طرح با هدف بهره‌ گیری از امکانات و ظرفیت‌ های آموزشی و فرهنگی برای توسعه فعالیت‌ های تربیتی و پرورش خلاقیت و تجربه‌ های جدید در یادگیری، آشنایی و ارتباط دانش‌ آموزان با امکانات و ظرفیت‌ های مراکز فرهنگی‌ هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انس گرفتن دانش‌ آموزان با کتاب، مطالعه و کتاب ‌خوانی، زمینه‌ سازی برای پرورش خلاقیت و نوآوری و کسب مهارت‌ های فردی و اجتماعی دانش‌ آموزان و بهره‌ گیری از فعالیت متنوع کانون پرورش فکری برای یادگیری با شیوه غیرمستقیم تهیه شده است.

کامرانی با تاکید بر اینکه متاسفانه آموزش در کلاس‌ های درسی معمولا به صورتی است که برای دانش ‌آموزان جذابیت ندارد، اظهار کرد: چهار دیواری بی ‌روح کلاس‌ های درس، اکثر کودکان و نوجوانان را دلزده کرده است اما استفاده از ابزار کمک آموزشی، رفتن به اردوهای علمی، ورزشی، سیاحتی، هنری و ... موجب ایجاد تنوع و آموزش و تربیت بهتر در وجود دانش ‌آموزان می شود.

مژده دستوری، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس هم در این دیدار با اشاره به به بخش‌ه ایی از شیوه‌ نامه این طرح گفت: این طرح از ابتدای دی تا نیمه اول اردیبهشت سال ۱۴۰۲ ویژه دانش‌ آموزان دختر و پسر پایه‌ دوم تا ششم ابتدایی در برخی مراکز فرهنگی هنری کانون فارس اجرا خواهد شد.

مجید بذرافکن، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس هم در این دیدار بیان کرد: از این طرح استقبال خوبی خواهد شد و آموزش و پرورش فارس برای هر نوع همکاری در راستای اجرای بهتر این طرح آمادگی کامل دارد.

کد خبر 1244350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha