رسانه‌ها استان علاوه بر توجه به ارتقای فرهنگی، بیان‌کننده مطالبه‌های مردم باشند

سیفی، با بیان اینکه رسانه‌های استان علاوه بر توجه به ارتقای فرهنگی، باید بیان‌کننده مطالبه‌های مردم نیز باشند، گفت: مطبوعات توان پیشبرد جامعه به سمت آرمان‌های خود را دارند و باید در مسیر فرهنگ‌سازی و ارتقای فرهنگ اجتماعی، صدای مردم باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، عبدالرضا سیفی، امروز چهارشنبه (14 دی) در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره مطبوعات خوزستان، با اشاره به ظرفیت‌های متعدد خوزستان اظهار کرد: خوزستان در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و معدنی دارای ظرفیت‌های بسیاری است ولی این استان در زمینه فرهنگی نیز دارای تاریخ و تمدن غنی است که باید از این ظرفیت برای ارتقای فرهنگ استان بهره برد.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، توجه به فرهنگ بومی و متعالی استان را در رفع بسیاری از چالش‌ها در اجتماعی، اقتصادی و حتی امنیتی تاثیرگذار دانست و افزود: لازم است رسانه‌های استان علاوه بر توجه به ارتقای فرهنگی، بیان‌کننده مطالبه‌های مردم نیز باشند.

 

وی با بیان اینکه مطبوعات توان پیشبرد جامعه به سمت آرمان های خود را دارند و باید در مسیر فرهنگ‌سازی و ارتقای فرهنگ اجتماعی، صدای مردم و مطالبات آنها باشند، اضافه کرد: پایبندی رسانه‌ها به اصول اخلاقی موجب گرایش مردم به این ارزش‌ها می‌شود و ایجاد  تنش توسط رسانه‌ها نیز جامعه را دچار تنش می‌کند.

 

سیفی، با اشاره به اینکه رویکرد استاندار جدید خوزستان نسبت به رسانه‌ها مثبت است، ابراز کرد: کثرت موضوعات مهم خوزستان می تواند موجب غفلت مدیران خوزستان از مسائل فرهنگی و اجتماعی شود، از این رو برگزاری جلسه مشترک میان اهالی رسانه و استاندار و طرح دیدگاه‌ها، مشکلات و دغدغه‌ها توسط رسانه‌ها امر مهی است که در آینده نزدیک دنبال می‌شود.

 

حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج، نیز بر ضرورت نظام‌مند شدن رسانه‌ها و مشخص شدن ساختار آنها تاکید کرد و گفت: این موضوع فقط با کمک اهالی رسانه اتفاق می‌افتاد، به همین دلیل باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با بیان اینکه باید فضایی ایجاد کرد تا از ظرفیت رسانه‌ها برای انعکاس خدمات و اخبار و مشکلات شهری استفاده شود، تاکید کرد: البته در این زمینه اهالی رسانه نباید دچار مشکلات حقوقی و دادگاه شوند؛ بلکه این موضوع باید توسط هیات منصفه بررسی ‌شود.

 

وی با اشاره به گلایه‌مندی رسانه‌ها از شرایط کنونی توزیع آگهی در استان، بیان کرد: طبق برآورد میزان آگهی‌ها در هشت ماه ابتدای سال ۱۴۰۱ در خوزستان عددی بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده که رقمی قابل قبولی است.

 

حجت‌الاسلام کلاه‌کج، با بیان اینکه برخی شرکت‌ها و سازمان‌ه به تعهدات قانونی خود پیرامون آگهی‌ها عمل نمی‌کنند، ادامه دادک: بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها طبق قانون موظف هستند که آگهی‌ها را برای چاپ در مطبوعات به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همان استان تحویل دهند که تاکنون این امر تحقق نیافته است.

 

کد خبر 1244605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha