افزایش تسهیلات بازسازی منازل ‌آسیب دیده از زلزله به ۳۰۰ میلیون تومان

نامی با اشاره به اینکه تسهیلات بازسازی منازل آسیب‌دیده از زلزله به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است، گفت: همچنین کمک های بلاعوض تا یک صد میلیون تومان افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدحسن نامی شامگاه یک‌شنبه (۱۸ دی) در ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی اظهار کرد: تسهیلات بازسازی منازل آسیب‌دیده از زلزله به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین به افزایش کمک‌های بلاعوض تا ۱۰۰ میلیون تومان اشاره کرد و افزود: در پنج ماه نخست امسال هزار و ۹۴۸ زلزله در کشور رخ داده است که موضوع بازسازی و نوسازی منازل آسیب‌دیده به ویژه منازل خشت و گلی اهمیت مضاعفی دارد و دولت نیز در این زمینه کمک می‌کند.

 

وی با تاکید بر اینکه در کمک به خراسان جنوبی به دلیل اینکه نیازمند توجه بیشتر است، دریغ نمی‌کنیم، ادامه داد: در این زمینه دولت هم وظیفه خود می‌داند به استان‌های مرزی برای توسعه این مناطق نگاه ویژه داشته باشد.

 

نامی با بیان اینکه وقوع حوادث طبیعی و برخی بلایا غیرقابل پیش‌بینی است، گفت: ۶۹ تا ۷۲ درصد کشور بر روی گسل واقع شده است که باید مردم و دارایی‌های آنها را در مقابل زلزله مراقبت نماییم.

 

به گفته وی، تاکنون ۶۴ بحران و حادثه طبیعی انسان ساخت در کشور رخ داده است بنابراین انتظار کم شدن بحران را نداریم اما باید تقویت آموزش‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به بازدید خود از مناطق زلزله زده شهرستان‌های بشرویه و طبس هم اشاره کرد و گفت: مقیاس و معیار فرهنگ هر نقطه از کشور در زمان بحران را می‌توان تشخیص داد.

 

گفتنی است، دو زلزله به بزرگی بیش از ۵ ریشتر در ۲۲ آذر و ۳ دی ماه‌ امسال شهرستان بشرویه در خراسان جنوبی را لرزاند.

 

 

 

 

 

کد خبر 1245522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha