مسجد جامع زنجان مرمت و بازسازی می شود

در کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر زنجان، بازسازی و مرمت بخش های عمومی مسجد جامع زنجان مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، صبح امروز در کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورا طی نامه ای از طرف هیئت امنا مسجد سید، بهسازی و ترمیم سرویس های بهداشتی مسجد مذکور مورد بررسی قرار گرفت.

 

نظر به استفاده عموم شهروندان، گردشگران ، مسافران و نمازگزاران از سرویس بهداشتی مسجد جامع واقع در مرکز شهر و با توجه به درخواست هیئات امناء و بررسی های میدانی که نیاز به بازسازی، بهسازی و مناسب سازی دیده می‌شود، شهرداری مکلف گردید با همکاری تولیت مسجد، نسبت به مطالعه و تهیه نقشه ترسیمی و تخصیص بودجه لازم نسبت به مرمت اقدام نماید.

 

در نهایت مقرر شد بعد از ارائه نقشه های لازمه از طرف تولیت مسجد، برای احداث 2 طبقه سروریس بهداشتی به تعداد 40 چشمه به معاونت عمرانی شهرداری، وضعیت موجود توسط منطقه 3 شهرداری مورد بهسازی و ترمیم قرار گیرد.

 

این مسجد در قرن سیزدهم هجری قمری (سال ۱۲۴۲) در دوره قاجاریه توسط یکی از پسران فتحعلی شاه قاجار به نام عبدالله میرزا دارا که مرید آیت الله سید محمد مجتهد سردانی بود ساخته شد تا مرکز تدریس، اقامه نماز و مراجعات مردمی این مجتهد زنجانی باشد. خاندان حسینی زنجانی از آن زمان تا کنون تولیت مسجد را به عهده دارند.این مسجد در دوره زندگانی بانی آن به نام‌ های مسجد دارا، مسجد سید، مسجد سلطانی و مسجد جمعه نیز خوانده می‌ شده‌ است.

            

کد خبر 1247186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha