تعهد خراسان شمالی در طرح تداوم جنگل کاری و زراعت چوب، ۳۰۰ هکتار است

مدیر اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: تعهد امسال در طرح تداوم، اجرای ۳۰۰ هکتار طرح جنگل کاری و زراعت چوب در خراسان شمالی است.

مهدی قدیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی بیان کرد: این طرح ها شامل ۱۰۰ هکتار عملیات جنگل کاری، توسعه و غنی سازی جنگل، ۱۰۰ هکتار عملیات جنگلکاری اقتصادی و مشارکتی و ۱۰۰ هکتار عملیات کشت و توسعه زراعت چوب است که از این ماه شروع می شود و تا سال آینده ادامه دارد.

 

مدیر اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی همچنین تولید ۲۰۴ هزار اصله نهال در نهالستان تولید نهال جنگلی استان، احاله مدیریت پارک های جنگلی دست کاشت گره زو شیروان در سطح ۴۰ هکتار و گوینیک راز و جرگلان در سطح ۱۲.۵ هکتار را از دیگر تعهدات سال ۱۴۰۱ بخش جنگل عنوان کردند.

 

قدیمی خاطرنشان کرد: عملکرد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در خصوص اجرای طرح های جنگلکاری و ایجاد فضای سبز در استان از سال ۱۳۸۴ تا پایان سال گذشته، در سه بخش نهالکاری دولتی، خصوصی و مشارکتی در مجموع، ۱۰ هزار و ۶۰۴ هکتار است که از این سطح، ۴ هزار و ۵۴۵ هکتار شامل پروژه های جنگلکاری دولتی است.

 

وی اظهار کرد: همچنین ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار جنگلکاری خصوصی شامل زراعت چوب، ایجاد فضای سبز، بوستان های روستایی و بادام کاری است و حدود ۴۰۰ هکتار جنگلکاری اقتصادی است که با مشارکت مردم انجام شده است.

 

وی تصریح کرد: ۲۵ هزار هکتار از جنگل های این استان جزو ناحیه رویشی هیرکانی و الباقی جزو ناحیه رویشی ایرانی تورانی محسوب می شود که گونه های ارس، افرا کرکو، زالزالک، ولیک و بلوط را در خود دارد.

 

جنگل های خراسان شمالی در گستره  ۴۳۴ هزار و  ۵۵۰ هکتار جزو جنگل های حفاظتی کشور محسوب می شود.

 

گستره حوزه منابع طبیعی خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این میزان یک‌ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار هم جنگل است.

 

 

 

کد خبر 1248302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha