توزیع یکصد بسته معیشتی بین نیازمندان از محل موقوفه «حاج مهدی مهدوی » در ملایر

مهدوی گفت:یکصد بسته معیشتی بین نیازمندان از محل موقوفه «حاج مهدی مهدوی» در ملایر توزیع می شود.

حاج غلامحسین مهدوی (متولی موقوفه حاج مهدی مهدوی) درگفت‌وگو با خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر گفت: از محل موقوفه شادروان حاج مهدی مهدوی تا پایان امسال تعداد یکصد بسته سبد ارزاق به ارزش ریالی هر بسته یک میلیون تومان در بین خانواده های نیازمند توزیع می شود.

متولی موقوفه حاج مهدی مهدوی  با بیان اینکه این موقوفه یکی از موقوفات قدیمی شهرستان ملایر است که در مرکز شهر (مغازه های تجاری) خیابان شهید وفایی خیابان بروجرد ، واقع شده است تصریح کرد : این موقوفه شامل ۱۹۶ مغازه تجاری است و از قدیمی ترین موقوفات ملایر است.

مهدوی  با بیان اینکه موقوفات  حاج مهدی مهدوی، نیات دیگری نیز دارد، افزود: روضه خوانی و اطعام دهی برای حضرت اباعبدالله الحسین در یک دهه از ماه محرم، روضه خوانی و اطعام دهی در شب شهادت حضرت فاطمه(س) ویژه سادات به عنوان تنها موقوفه فاطمی استان همدان است .

مهدوی با بیان اینکه شب های جمعه نیز اطعام دهی از سوی این موقوفه در راستای نیت واقف انجام می‌شود گفت: همچنین در ماه رمضان نیز قراراست تعدادی بسته ارزاق را بین نیازمندان داشته باشیم.

 مسجد تاریخی عاشورا  یادگاری از واقف خیر اندیش

مهدوی در ادامه با اشاره به مسجد تاریخی (حاج مهدی مهدوی) واقع در خیابان عاشورا ، ملایر  گفت: این مسجد جز مساجد تاریخی شهرستان ملایر که بیش از  ۱۳۰ سال قدمت دارد .

وی با بیان اینکه این مسجد در در سال 1385 ثبت ملی  شده است افزود: مرمت  مسجد نیز در چند مرحله انجام شده است هر روز ظهر و عصر صدای اذان و اقامه نماز جماعت با فضای سنتی منظره بسیار زیبایی به آن می‌بخشد.

وی در مورد معماری منحصربه‌فرد و تاریخی این بنا، توضیح داد: برای ورود به مسجد عاشورا از سمت خیابان پس از طی 4 پله از درب ورودی به دالان مسجد وارد می‌شویم، با عبور از دالان به حیاط وارد شده در ضلع شمال و در ارتفاع 150 سانتیمتری از کف حیاط، شبستان زیبا و دیدنی مسجد قرار دارد که سقف آن آجر و گنبدی شکل است.

وی گفت: این شبستان دارای 13طاق ضربی زیبا است که طاق وسط از لحاظ نقش و نحوه کار گذاشتن آجرها با طاق‌های دیگر متفاوت است همچنین شبستان 8 ستون آجری به ابعاد 170سانتیمتر طول و 75 سانتیمتر عرض دارد.

کد خبر 1248369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha