برگزاری جشن های دهه فجر ویژه کودکان در ۴۴ مسجد همدان

حجت الاسلام حیدری گفت: همزمان با دهه مبارک فجر در ۴۴ مسجد همدان با حضور مبلغین حوزه کودک ، برنامه های شاد و متنوع ویژه کودکان و نوجوانان در مساجد اجرا می شود.

 

حجت الاسلام «محمد علی حیدری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان همدان گفت: طی  ایام دهه مبارک فجر هر شب در 4 مسجد با حضور روحانی های که در حوزه کودک و نوجوان کار کرده اند، برنامه شاد و متنوع برای خانواده ها و کودکان اجرا می شود.

 

مسئول رسیدگی به امور مساجد استان همدان افزود: همچنین تفاهم نامه با اداره کل آموزش و پرورش استان همدان بسته ایم تا طرح پیوند«مسجد و مدرسه» در استان  اجرای شود.

 

وی ادامه داد: در این طرح دانش آموزان مدارس در مسجد حضور پیدا می کنند و برنامه های متنوعی شامل اجرای مسابقه کتبی و برنامه های شاد دیگر اجرا می کنند و در پایان مراسم به تمامی دانش آموزان شرکت کننده هدایای اهدا می شود.

 

حجت الاسلام حیدری ، طرح پیوند« مسجد و  مدرسه»  گامی مهم در جهت آموزش و تربیت دینی دانش‌آموزان با ایجاد فضای انس و گرایش به مسجد دانست و افزود: نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز در بین دانش‌آموزان و ارتقا و تقویت بینش اجتماعی و دینی آنان از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

  

وی خاطرنشان کرد: حضور دانش‌آموزان در اقامه نماز جماعت مساجد سبب می‌شود که دانش‌آموزان علاوه بر اجرای فرائض الهی، بُعد اجتماعی و مشارکتی خود را تقویت کنند و به این ترتیب آسیب‌های اجتماعی کمتری را در آینده شاهد باشیم.

 

 

 

کد خبر 1249746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha