برش استانی سند مهندسی فرهنگی در زنجان رونمایی می شود

حسنی از رونمایی برش استانی مهندسی فرهنگی زنجان ۱۷ بهمن ماه خبر داد و گفت: در این سند راهکارهای حل مشکلات حوزه فرهنگ و هنر استان تبیین شده است.

امراله حسنی -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان- در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، اظهار کرد: جمهوری اسلامی یک پدیده منحصر به فردی است که حتی سالگرد پیروزی آن نیز در مقایسه با دیگر انقلاب های جهان با شور و استقبال بیشتری برگزار می شود.

 

 حسنی با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی مقدمه ای بر تمدن اسلامی بود، گفت: پس از پیروزی انقلاب و تشکیل نظام اسلامی به سمت تشکیل دولت اسلامی پیش رفتیم وپس از تحقق این نظام به سوی تمدن اسلامی که رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب توصیه کردند پیش خواهیم رفت.

 

وی با اشاره به اینکه رسانه ها نقش موثری در دستیابی به این تمدن اسلامی دارند، گفت: انعکاس گسترده جشن انقلاب و زمینه مشارکت مردم از وظایف رسانه ها است که مانند سنوات قبل کمک کار نظام با جهاد تبیین باشند.

 

این مسئول به فعالیت کمیته رسانه های مکتوب و خبرگزاری در ذیل ستاد دهه فجر اشاره کرد و گفت: امیدواریم رسانه ها در این زمینه با پوشش مناسب و اطلاع رسانی برای مشارکت مردم در برنامه های دهه فجر و زمینه سازی برای تقویت حصور در مراسم بیش از گذشته تلاش کنند.

 

حسنی اضافه کرد: با توجه به حوادث اخیر برنامه های امسال باید با شکوه بیشتری برگزار شود و فراهم سازی حضور خودجوش مردم در برنامه های 22 بهمن از رسانه ها مورد انتظار است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه تبیین دستاوردهای انقلاب نیز قبل از شروع دهه فجر باید مورد توجه رسانه ها قرار گیرد، خاطرنشان کرد: انعکاس هوشمندانه دستاوردهای انقلاب برای جلب جوانان و ایجاد امید به آینده انقلاب و فعال کردن رسانه های مکتوب و غیر مکتوب در حوزه های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

 

به گفته حسنی به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه هایی در حوزه فرهنگ و هنر پیش بینی شده است، افزود: چند فیلم از فیلم های جشنواره فیلم فجر در زنجان اکران خواهد شد که اسامی به زودی اطلاع رسانی می شود.

 

وی از برگزاری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجمسی از 16 تا 21 در فرهنگسرای امام خبر داد و یادآور شد: جشنواره گروه نوازی فجر همزمان با جشنواره موسیقی فجر از 29 بهمن تا 3 اسفند در فرهنگسرا برگزار می شود.

 

حسنی با بیان اینکه زنجان میزبان جشنواره آیینی سنتی ترک زبانان کشور در دهه اول اردیبهشت ماه خواهد بود، خاطرنشان کرد: با توجه به تحرکاتی که در خصوص مصادره نظامی گنجوی برنامه های بزرگداشتی در اسفند ماه برگزار خواهد شد.

کد خبر 1249985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha