راهیابی ۸ اثر نمایشی به مرحله استانی تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد»

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان شمالی، از راهیابی هشت اثر نمایشی به مرحله استانی دومین رویداد تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» خبر داد و گفت: نمایش های منتخب در ایام دهه فجر در مساجد شهری و روستایی اجرا می شود.

سیدمهدی کشمیری -مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان شمالی- در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: پس از اعلام فراخوان دومین رویداد تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» در مجموع 28 اثر نمایشی از شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، فاروج، گرمه و جاجرم به دبیرخانه این رویداد رسید.

 

وی افزود: پس از بازبینی آثار از سوی هیئت داوران متشکل از علیرضا فیروزه، عباس کریمی و سید مهدی کشمیری، در نهایت هشت نمایش منتخب جهت اجرای عمومی در مساجد شهری و روستایی استان انتخاب شد.

 

کشمیری اسامی نمایش های منتخب را «واگویه‌های قهرمان کربلا» به کارگردانی سید یوسف حسینی از بجنورد، نمایش «در آروزی شهادت» به کارگردانی محمد یحیی‌آبادی از اسفراین، نمایش «روایت ناتمام» به کارگردانی محمد یحیی‌آبادی از اسفراین و نمایش «هبوط» به کارگردانی مهدی بختور از اسفراین معرفی کرد.

 

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان شمالی بیان کرد: نمایش «مهجورا» به کارگردانی محمد‌مهدی شاهی‌پناه از گرمه، نمایش «بچه بازارچه» به کارگردانی محمد‌مهدی شاهی‌پناه از جاجرم، نمایش «پناهگاه» به کارگردانی مهدی فخرانی از جاجرم و نمایش«تالار» به کارگردانی حسین اکبرزاده از بجنورد را به دیگر اسامی منتخب اضافه کرد.

 

وی با بیان اینکه اجرای نمایش ها در مساجد در ایام دهه فجر امسال برنامه ریزی شده است، اظهارکرد: اسامی مساجد و تاریخ اجراها در جلسه روز یک‌شنبه با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی نهایی و اطلاع رسانی می شود.

 

وی از جمله اهداف اصلی این رویداد را فعال‌سازی و سازماندهی گروه‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ارائه راهنمایی، آموزش و هدایت گروه‌ها جهت ارتقای کیفی فعالیت‌های نمایشی، تولید نمایش توسط گروه‌ها متناسب با فضا و ظرفیت‌های اجرای مسجدی، برنامه‌ریزی، حمایت و تشویق گروه‌ها جهت اجرای نمایش‌های تولید شده در مساجد محله، شهر، استان و کشور و جذب حداکثری مخاطبان مردمی در تمامی گروه‌های سنی معرفی کرد.

کد خبر 1250357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha