مساجد به عنوان پايگاه الهي  همواره محل ترويج مسائل فرهنگي در جامعه هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: مساجد به عنوان پايگاه الهي در دين مبين اسلام همواره محل ترويج مسائل ديني و فرهنگي در جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام،  علی هوشمند امروز  (۱۶بهمن) در مراسم افتتاح کانون فرهنگی و هنری علی بن موسی الرضا (ع)  محله چالیمارشهر ایلام،  اظهار کرد:  مسجد  از دیر باز به عنوان پایگاه مذهبی و اجتماعی در فرهنگ دینی ما همیشه محل تجمع شورا و تصمیم برای فعالیت های مهم فرهنگی خدا پسندانه بوده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام  با بیان اینکه  به برکت انقلاب اسلامی مساجد جان دوباره ای  گرفت و فرهنگ مسجدی اوج  گرفت افزود:  اوج این مسئله در مجموعه دفاع مقدس بود که مساجد  به عنوان پایگاه الهی محل و محفلی برای فعالیت های اجتماعی و ترویج فرهنگ مقاومت و بسیج اقتصادی شدند.

 

وی، در ادامه بیان کرد: مسجد به عنوان یک پایگاه الهی همواره در دین ما مورد توجه بوده و  در دولت سیزدهم و شخص مقام عالی وزارت نیز نگاه و توجه ویژه ای به مساجد دارند که این مسئله منباث از نگاه بالادستی و نگاه مقام معظم رهبری به اهمیت و حضور انسان ساز مسجد است.

 

هوشمند، ادامه داد: خدا رو شاکریم در دهه فرخنده و مبارک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یک کانون دیگر به کانون های مساجد استان ایلام اضافه می شود

 

وی ابراز امیدواری کرد:  این مسجد و کانون یکی از کانون های درخشان و خوش اتیه حوزه فرهنگ دینی  برای اهالی فرهنگ و هنر در این منطقه جغرافیایی و چه بسا شهر ایلام باشد .

 

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین یاد آور شد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  نیز در بخش تجهیز کتب و اقلام و تجهیزات فرهنگی اماده همکاری با کانون علی بن موسی الرضا (ع) هستیم.

 

هوشمند در پایان خاطر نشان کرد:  با توجه به اینکه این کانون و مسجد از معدود پایگاههای دینی ما در این منطقه جغرافیایی است این مسئله مسئولیت ما را سنگین تر خواهد کرد و قول می دهیم با ارایه طرح از طرف کانون نیز  از محل ۱۷اعتبارات نگاه و توجه ویژه به این کانون مد نظر قرار گیرد

کد خبر 1250937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha