حضرت زینب (س) واقعیت‌های عاشورا را برای مردم تبیین کردند

آیت الله علما بابیان اینکه حضرت زینب(س) واقعیت‌های عاشورا را برای مردم تبیین کردند، گفت: اگر تببین حضرت زینب (س) نبود امروز اثری از کربلا نبود و این تبیین بود که باعث شده هر ساله در اربعین بیش از ۲۰ میلیون نفر از سراسر جهان خود را به کربلا برسانند.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه،  آیت الله علماء امروز (۱۸)بهمن با حضور در همایش نقش آفرینی بانوان زینبی در تمدن سازی اسلامی گفت: در طول تاریخ زنان عناصری موثر در تغییر ارزش ها، باورها و رفتارهای جامعه دانسته شده و می شوند. زن به واسطه جایگاه تربیتی اش، محور کلیدی خانواده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: زنان صدر اسلام در شرایطی که در پرتو تعالیم ارزشمند اسلام نصیبشان شد، در پیشبرد قافله ی تمدن و بقاء فرهنگ اسلامی کمتر از مردان نبوده اند و کافی است تأثیر بانوان بزرگ اسلام چون: حضرت خدیجه(س)، حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س ) است لذا می بینیم پس از نزول قرآن، از صدر اسلام تاکنون زنان با الهام از این کتاب آسمانی، همپای مردان در نشر و گسترش دین تلاش های گسترده ای داشته اند که یکی از راههای آن ایجاد نهضت های علمی است. 

 

وی خاطر نشان کرد: حضرت زینب کبری(س) که در نهضت عاشورا در تمامی مراحل در کنار برادرش ایستاد و بعد از شهادتش، پرچم استمرار نهضت عاشورا را برافراشت و چه خوب از عهده ی آن رسالت برآمد. سپس خطبه ی تاریخی و افشاگرانه ای که در جهت افشای ماهیت یزید و بیان مظلومیت و حقانیت حسین(ع) ایراد فرمود؛ و همه ی این ها نشان از علم سرشار این بانوی بزرگوار دارد. 

 

آیت الله علما اظهار کرد: اگر تببین حضرت زینب کبری (س) نبود امروز اثری از کربلا نبود و این تبیین بود که باعث شده هر ساله در اربعین بیش از ۲۰ میلیون نفر از سراسر جهان خود را به کربلا برسانند و این همان تبیین مورد نظر و تاکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) می باشد. 

 

امام جمعه کرمانشاه گفت: امروز جنگ در بستر فضای مجازی است و یکی از مهمترین وظایف ما این است که نسل جوان را از گمراهی و تباهی نجات دهیم و این میسر نیست مگر با تبیین حقایق، و تبیین را باید از خانواده شروع کرد و این وظیفه زنان  و مادران است زیرا جوانان ما از گذشته انقلاب اطلاع درستی ندارند.

 

وی افزود:حضرت زینب (س)  در همه عرصه‌های جهاد و مبارزه، حضور فعال داشت، هم خطیب، هم محافظ حضرت سجاد (ع) و اسرای دیگر و هم هدایت‌گر و ترسیم‎ گر خط مشی سیاسی کاروان و هم بیان کننده احکام شرع، هم بیدارکننده دل‌ها و پاسخ‌گوی یاوه‌سرایان دشمن. بدین ترتیب، ایشان در بحرانی‌ترین لحظات زندگی خود در حالی که سختی‌ها از هر طرف او را گرفته بود، توانست به خوبی به وظیفه الهی خویش عمل کند.

 

آیت الله علما،  تاکید کرد: کاری که حضرت زینب (س) انجام دادند؛ همان جهاد تبیین بود. حضرت زینب (س) باید از نهضت عاشورا و فلسفه قیام برادرش اباعبدا… الحسین (ع) حراست و آن را به نسل‌های دیگر نیز منتقل کند. لذا از همان زمانی که در اسارت بود، جهاد خود را آغاز می‌کند، ایشان واقعیت‌های عاشورا را برای مردم تبیین می کند چرا که او باید گروه‌های زیادی از انقلابیون را بیدار کند.

 

کد خبر 1251149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha