اساتید دانشگاه ماهیت و دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای نسل جوان تبیین کنند

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در سطح جهان نقش آفرین است، گفت: اساتید دانشگاه نقش مهمی در راستای جهاد تبیین به عنوان یک فریضه قطعی و فوری برعهده دارند و باید دستاوردهای انقلاب و خدمات نظام برای جامعه و نسل جوان تبیین کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، صبح امروز(18 بهمن) در همایش ضیافت اندیشه ها در دانشگاه ایلام، اظهار کرد: امروز انسان به جایی رسیده است که از اعماق زمین برای آسایش خود منابع نفتی و گازی استخراج می کنند.

 

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار ابراز کرد:  امروز سرعت تبادل اطلاعات فراتر از سرعت نور است و جامعه جهانی را به هم وصل می کند، این مربوط به بعد مادی انسان است و آنچه انسان را از دیگر مخلوقات جدا می کند همین روح و بعد معنویت انسان است و انسان این شایستگی را پیدا کرده است که جایگاه رفیع خلیفه خدا بر روی زمین باشد.

 

وی در ادامه با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: در شرایطی که حاکمیت بر دنیا دو قطب بود، در آن شرایط هیچ نظریه پردازی در دنیا وجود نداشت که انقلاب اسلامی با شاخصه هایی که دارد به پیروزی برسد، کار امام راحل این بود که انقلابی را به نام دین ایجاد کرد که محور اصلی آن نه شرقی و نه غربی و دین اسلام بود و  انقلاب اسلامی در تداوم راه انبیای الهی برای حاکمیت دین خدا بود.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه انقلاب اسلامی با شاخصه دین منافع شرق و غرب را به خطر انداخت، گفت: دشمنان بسیار تلاش کردند که این انقلاب را براندازی کنند، انقلاب اسلامی جزو آمال اصلی انبیای الهی بود، آمریکایی ها در زمان رژیم ستم شاهی، از ملت ایران حق توحش می گرفتند و  شاه دست نشانده آمریکایی ها و انگلیسی ها بود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: امام راحل در برابر قانون کاپیتولاسیون قیام کرد و  امام راحل با انقلاب اسلامی، ملت ایران را از ذلتی که رژیم ستم شاهی برای مردم ایجاد کرده بود به اوج عزت رساند و روحیه آزادی خواهی و استقلال طلبی شکل گرفت و دین مداری و دین خواهی در جهان مطرح شد.

 

وی با تاکید بر اینکه امروز انقلاب اسلامی فراتر از تصورات در حال رشد و حرکت رو به جلو است، افزود: امروز ایران اسلامی امنیت پایدار را در کشور ایجاد کند، امروز ایران اسلامی در سطح جهان نقش آفرین است، امروز اساتید دانشگاه فرصتی خداوند در اختیار آنان قرار داده است که نقش مهمی در راستای جهاد تبیین به عنوان یک فریضه قطعی و فوری برعهده دارند، دستاوردهای انقلاب و خدمات نظام برای جامعه و نسل جوان بیان و تبیین شود.

 

امام جمعه ایلام یادآور شد: هشت جنگ بر کشور ما تحمیل شد و یک وجب از خاک ایران به دشمن سپرده نشد، امروز با حاکمیت ولایت فقیه نیروی دریایی ما در آبهای آزاد نقش آفرین است و در عرصه های مختلف علمی به همت جوانان در قله های افتخار جهان قرار دارد، مشکلاتی وجود دارد اما باید داشته های کشور را تبیین کرد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار  گفت: امروزه در بسیاری از کشورها از انقلاب اسلامی یارگیری می کنند، همگان وظیفه دارند اهداف و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی ایران را که با سختی‌های فراوان به‌دست آمده برای نسل‌های بعد تبیین کنند، امروز انقلاب اسلامی با اقتدار در سراسر جهان در حال نورافشانی است و قدرت خود را در تمامی عرصه ها ارائه می دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: دلیل ظهور انقلاب در شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی نمایان است، در گذشته هیچ گونه استقلالی نداشتیم، ولی در زمان حاضر ملت ایران هستند خود تصمیم گیرنده نهایی هستند، در واقع نظام جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور توزیع عدالت کرد.

کد خبر 1251425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha