همایش بین‌المللی «بعثت و بیداری اسلامی» در یزد برگزار شد

همزمان با بعثت پیامبر اکرم (ص) همایش بین‌المللی «بعثت و بیداری اسلامی» با حضور شیعیان و اهل سنت در یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، همزمان با عید بزرگ مبعث در همایش بین‌المللی «بعثت و بیداری اسلامی» با حضور مسئولان استانی در یزد برگزار شد.

در این مراسم که از شیعیان و اهل سنت یزد حضور داشتند در خصوص ویژگی های بارز پیامبر اکرم (ص) و استراکات اسلامی مطالبی ارائه شد.

ابوالفضل خوشنویس، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان یزددر این مراسم  با اشاره به ضرورت حفظ و تقویت وحدت در جهان اسلام گفت: این همایش در راستای همین مهم در بین مهاجرین و اتباع خارجی ساکن در استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه امروز شیعه و سنی باید در کنار یکدیگر اسلام ناب محمدی را به جهانیان معرفی کنند اظهار کرد: دشمنان دین مبین اسلام و شریعت نبوی همه تلاش خود را به کار بسته تا اجازه ندهند صدای حق طلبی و کمال گرایی اسلام به گوش جهانیان برسد، در همین راستا تلاش می‌کنند تا با ایجاد تفرقه بین مسلمانان آنان را به مسائل دیگری سرگرم کنند.

خوشنویس، ایجاد شبکه خبیث داعش و معرفی اسلام به شکلی کاملاً متضاد با اسلام ناب محمدی را یکی دیگر از ترفندهای دشمنان برشمرد و گفت: داعش نماد خباثت، خونخواهی و جنایتکاری بود که دشمنان ما سعی کردند اسلام را با این چهره پلید نشان دهند اما سردار دلها شهید سلیمانی عزیز و شهدای مدافع حرم که از همین کشورها برای دفاع از حریم آل الله در سوریه حضور یافتند و ریشه این شجره خبیثه را خشکاندند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان یزد در پایان تصریح کرد: ما در مجموعه استان تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا بتوانیم خدمتگزاری شایسته برای مهاجرین عزیز باشیم و برگزاری چنین همایش‌هایی نیز در راستای تقویت همین موضوع است.

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام نجم‌الهدی و مولوی محمد حسن باریک زهی به تبیین نقش بعثت پیامبر در بیداری اسلامی و ضرورت تقویت وحدت بین شیعه و سنی پرداختند.

 

کد خبر 1253383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha