جشنواره شاد دفاع مقدس ویژه دانش‌آموزان خراسان جنوبی برگزار می‌شود

طالبی از برگزاری جشنواره شاد دانش‌آموزی دفاع مقدس برای ۶۰ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی سطح استان در اسفندماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی - عصر امروز شنبه (۶ اسفند) در جلسه برنامه ریزی پیرامون جشنواره شاد دانش‌آموزی دفاع مقدس اظهار کرد: این جشنواره به مدت دو هفته در شهر بیرجند و برخی شهرستان‌های خراسان جنوبی برگزار می‌شود که در مجموع از 100 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی سطح استان حدود 60 هزار دانش‌آموز از این برنامه‌ به صورت کاملا رایگان بهره‌مند خواهند شد.

 

وی در ادامه افزود: این جشنواره از بازه زمانی 13 تا 16 اسفند ماه در دو شیفت صبح و عصر در سالن اجلاس نماز دانشگاه پیام‌نور بیرجند میزبان دانش‌آموزان است.

 

طالبی با اشاره به برگزاری این جشنواره از 20 تا 25 اسفند ماه در شهرستان‌ها، بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره‌ خودجوش و مردمی که با همکاری هنرمندان عرصه‌های مختلف هنری و جانبازان دفاع مقدس برگزار می‌شود، ایجاد نشاط و بالا بردن سطح آگاهی دانش‌آموزان نسبت به مجاهدت‌های شهدا و رزمندگان دفاع مقدس بدور از هرگونه سخنرانی است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ضمن قدردانی از زحمات دست‌اندکاران و فعالان فرهنگی و جهادی این جشنواره، گفت: این عزیزان شاید سالیان سال وظیفه‌ای که نسبت به انقلاب و نظام اسلامی برعهده داشتند فراتر از آن هم کار کردند اما بازهم در خانه ننشستند و مچنان با کار انقلابی و جهادی در راستای پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از ایثارگران دفاع مقدس حاضر نیستند خانه‌نشینی را اختیار کنند و با وجود مشکلات جسمی که در زمان جنگ برای آنان به وجود آمده ولی امروز در جبهه فرهنگی و در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس  برای نوجوانان و جوانان این کشور برنامه‌ریزی دارند، افزود: امیدواریم با همراهی و همکاری دستگاه‌های فرهنگی و تشکل‌ها این برنامه فرهنگی در حوزه دفاع مقدس به خوبی در سطح استان اجرا شود و به اهداف آن برسیم.

 

لازم به ذکر است که این جشنواره شاد دانش‌‌آموزی به صورت کاملا خودجوش، توسط سردار شهید سعید سیاح طاهری از شهدای مدافع حریم و حرم که خود در سال 1394 در سوریه و در جنگ با داعش به شهادت رسید، پایه‌گذاری شده و تمامی دوره‌های آن صرفا در مناطق محروم و آسیب‌دیده با سیاست سه‌گانه (کمترین قیمت، بیشترین تعداد و بهترین تاثیر) اجرا می‌شود.

 

در این جشنواره به تمامی دانش‌آموزان شرکت‌کننده، هدایایی همچون اسباب بازی، کتاب، نوشت‌افزار، جانمازهای بسیار زیبای طراحی شده توسط تیم جشنواره (اختصاصی کودکان و نوجوانان) اهدا خواهد شد.

 

برای برگزاری این جشنواره، استانداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ادارات آموزش و پرورش، سپاه انصارالرضا(ع)، نیروی انتظامی، حوزه هنری، ادارت فرهنگ و ارشاد، دانشگاه پیام نور مرکز استان، شهرداری بیرجند، صدا و سیما، بنیاد شهید و امور ایثارگران، ارشد نظامی آجا و فرمانداری‌های شهرستان‌ها همکاری خواهند داشت.

 

 

کد خبر 1254580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha