قرآن کریم منشور سعادت دنیا و آخرت انسان هااست

آیت الله علما، بابیان اینکه قرآن کریم منشور سعادت دنیا و آخرت انسان ها است، گفت: قرآن کلام الله است و هر چه در قرآن تعمق و اندیشه کنیم در خداوند اندیشه کرده ایم زیرا کلام الهی هیچگاه کهنگی نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه و به نقل از  روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ،آیت الله مصطفی علما در جلسه درس اخلاق طلاب حوزه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه با آیت الله مصطفی علماء ، بر ضرورت عمل به دستورات قرآن کریم تأکید شد.

 

امام جمعه کرمانشاه با مهم دانستن قرآن به عنوان معجزه جاوید پیامبر اسلام (ص) ،افزود: قرآن سرمایه ای است که هر کسی با آن مأنوس شود خیر دنیا و آخرت را نصیب خود کرده است.

 

وی در خصوص اهمیت ژرفای قرآن،خاطر نشان کرد: قرآن کلام  الله است و هر چه در قرآن تعمق و اندیشه کنیم در خداوند اندیشه کرده ایم زیرا کلام الهی هیچگاه کهنگی نخواهد داشت.

 

آیت الله علما  تأکید کرد: از صدر اسلام تا کنون بر قرآن کریم تفسیر نوشته اند و هنوز هم به عظمت قرآن پی نبرده اند، لذا علومی مثل، تفسیر، قرآئت ، ترجمه و تجوید ظاهر قرآن هستند اما اصل قرآن این است که دستورات قرآن در انسان پیاده شود، زیرا اگر این کتاب الهی در انسان پیاده شود، هیچ انسان و جامعه ای دچار فساد و تباهی نخواهد شد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه در خصوص اهمیت تفسیر قرآن تصریح کرد: علامه طباطبایی (ره) می فرمود، هر دوسال  باید بر قرآن تفسیر جدید نوشت زیرا موضوع قرآن به روز است و برای نسل های انسان حرف و منطق دارد.

 

این استاد برجسته حوزه های علمیه اظهار داشت: قرآن به بهترین وجهی تبیین را اعلام فرموده و این که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر جهاد تبیین نظر خاص دارند، منبعث از این آموزه قرآنی است.

 

آیت الله علما خاطر نشان ساخت: باید همه ما با قرآن مأنوس شویم و دستورات قرآن را برای خود تحلیل کنیم و به طریق اولی روی خود پیاده نماییم ، زیرا قرآن بزرگترین سرمایه ما مسلمانان است که هیچگاه تمام شدنی نیست.

کد خبر 1256013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha