ضرورت احساس مسئولیت، حمایت و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد

حجت الاسلام والمسلمین نوری، بر ضرورت احساس مسئولیت، حمایت و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد تأکید کرد و گفت: نباید از برنامه های فرهنگی و هنری مساجد غفلت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری -رییس شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی- صبح امروز دوشنبه (15 اسفندماه) در تازه ترین نشست این شورا در آستانه هجدهم اسفندماه و سالروز تشکیل کانون های مساجد گفت: احساس مسئولیت، حمایت و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد، از وظایف این شورا به شمار می رود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه ما باید سیاست‌های کلان و کلی را در راستای فعالیت کانون‌ها و نظارت بر فعالیت ها به نحو احسن انجام دهیم، اظهارکرد: با توجه به تعدد مسئولیت‌هایی که بر عهده نماینده ولی فقیه قرار می‌گیرد، لازم است مسئولان فرهنگ و ارشاد و دبیرخانه مساجد، بعضا برخی از وظایف ما را گوشزد کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی قبول مسئولیت مدیریت شورای هماهنگی کانون‌های مساجد را با توجه به جایگاه مساجد و اهمیت این حوزه، ویژه و خاص دانست که باید با دقت و ظرافت انجام شود.

 

وی امام جماعت، هیئت امنا و خادم مسجد را سه مجموعه ای دانست که نمی توان در مدیریت مساجد آنان را نادیده گرفت و ادامه داد: بعضا با برخی از اینها مشکل و چالش داریم اما نمی توان آنها را حذف کرد بلکه باید تعامل برقرار کرد.

 

حجت الاسلام نوری با اشاره به اینکه امام جماعت به عنوان مدیر مسجد و مابقی در حاشیه مسجد کار می کنند، اظهارکرد: مراکز متعددی از جمله کانون فرهنگی و هنری، کانون خادمیاری، مرکز نیکوکاری، شورای حل اختلاف و ... در مساجد فعال است که باید با هیئت امنای مساجد همراه و همگام باشند.

 

وی با تأکید بر اینکه مردمی کردن فعالیت‌های مسجدی یعنی همراه کردن و پای کار آوردن هیئت امنای مساجد، افزود: باید در راستای اعتمادسازی بین ارکان مساجد بیش از پیش همکاری و تعامل داشت.

 

رییس شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در خصوص حمایت از دبیرخانه مساجد و تجهیز ساختمان این مجموعه هم قول پیگیری موضوع با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اختصاص بودجه از طریق اوقاف و امور خیریه را داد و به عنوان مصوبه جلسه ذکر کرد.

 

این نشست با حضور «محمدرضا حسین نژاد» استاندار خراسان شمالی، «تقی صادقی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن» مدیر ستاد کانون های مساجد خراسان شمالی در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

کد خبر 1256179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha