جوانانی که با تئاتر جذب مسجد شدند

علی رحیمی شهواری گفت: کانون های فرهنگی و هنری «سیدالشهدا (ع)» به صورت ویژه در بخش تئاتر فعالیت می کند و از این طریق نوجوانان و جوانان زیادی را جذب مسجد کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، امروز هنر نمایش پیش از گذشته به هنرمندان ارزشی، متعهد، معتقد و حرفه ای نیاز دارد. هنرمندانی که بتوانند مفاهیم ارزشی را از زبان هنر انتقال دهند. برای تربیت این دسته از هنرمندان، می توان از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استفاده کرد. کانون فرهنگی و هنری «سیدالشهدا(ع)» از کانون های فعال در عرصه نمایش و تربیت هنرمندان متعهد و معتقد فعال است که در یکی از روستاهای میناب قرار دارد و توانسته با فعالیت های هنری و فرهنگی خود نوجوانان و جوانان را به مسجد جذب کند.

 

علی رحیمی شهواری، مدیر کانون فرهنگی و هنری سیدالشهدا (ع) دارای مدرک تحصیلی در حوزه هنرهای نمایشی باست و تجارت خود ردر این زمینه را به مسجد منتقل کرده است تا از زبان هنر مفاهیم ارزشی، انقلابی، اسلامی و اجتماعی را به مردم روستایش انتقال دهد.

 

وی در رابطه به فعالیت های این کانون به خبرنگار شبستان گفت: کانون های فرهنگی و هنری «سیدالشهدا (ع)» به صورت ویژه در بخش نمایش فعالیت می کند و از این طریق نوجوانان و جوانان زیادی را جذب کرده است. برای نمونه در ایام های مناسبتی همانند دفاع مقدس، عاشورا و انقلاب اسلامی نمایش های زیادی را اجرا کرده ایم.

 

او افزود: برای آگاهی بخشی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به نوجوانان، جوانان و خانواده ها از هنر نمایش استفاده می کنیم. در کنار آن از مشاوره خانواده نیز بهره می گیریم تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

 

رحیمی شهواری با بیان اینکه کانون فرهنگی و هنری «سیدالشهدا(ع)» از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی در بخش هنر توانسته است، بازیگر، نویسنده، کارگردان تربیت کند، گفت: با حضور این افراد یک گروه نمایشی تشکیل داده ایم که در جشنواره های مختلف شرکت و تئاتر اجرا می کنیم.

 

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «سیدالشهدا(ع)» با اشاره به اینکه ذات تئاتر اطلاع رسانی و آگاهی بخشیدن است، گفت: می توانیم با اشتفاده از تئاتر مفاهیم ارزشی و دینی را به مخاطب خود منتقل کنیم برای نمونه آمار شهدای دفاع مقدس استان هرمزگان را در قالب تئاتر خیابانی به مردم اطلاع رسانی کردیم.

 

وی با بیان اینکه این کانون در کنار هنر نمایش دارای فعالیت های فرهنگی، هنری و قرآنی نیز است، گفت: کارگاه های آموزشی در عرصه هنر، فرهنگ و احکام برای اعضای کانون فرهنگی و هنری «سیدالشهدا(ع)» در مسجد برگزار می شود.

 

شهسواری تصریح کرد: روستای شهوار 200 خانوار دارد که به واسطه فعالیت های فرهنگی و هنری از اعضای هر خانواده در کانون و فرهنگی و هنری مسجد «سیدالشهدا» عضو شده اند و در کارگاه های آموزشی شرکت می کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «سیدالشهدا(ع)» با بیان اینکه برای دهه هشتادی های برنامه های ویژه ای در کانون پیش بینی کرده ایم، گفت: این دهه متفاوت تر از دهه های هفتاد و شصت هستند بنابراین با استفاده از تئاتر خیابانی، فضایل اخلاقی و مسایل تربیتی را به آنها آموزش می دهیم.

 

 

کد خبر 1256796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha