اولین وقف سال جاری در کردستان به ثبت رسید

حجت‌الاسلام کاروند از به ثبت رسیدن اولین وقف سال ۱۴۰۲ در سطح استان کردستان خبر داد و گفت: اولین وقف سال جاری در اولین روز ماه مبارک رمضان به ثبت رسید.

حجت‌الاسلام محمد کاروند _مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان_ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: اولین وقف سال 1402 در سطح استان کردستان، در اولین روز ماه مبارک رمضان به ثبت رسید.

 

وی افزود: واقفان خیراندیش ناصر قاسمی و سعادت امیری به عنوان اولین واقفان سال 1402 نام خود را در اجرای صدقه جاریه وقف به ثبت رساندند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: این واقفان خیراندیش یک باب منزل مسکونی به وسعت ۶۲ متر را با نیت مسجد چهاریار نبی شهر سنندج وقف کردند.

 

وی افزود: ۹۰ درصد وقف‌هایی به ثبت رسیده دراستان کردستان وقف بر مساجد بوده و ۱۰ درصد دیگر نیز خیرات و مبرات، کمک به نیازمندان، احداث خانه عالم و نیات قرآنی است.

 

حجت‌الاسلام کاروند به نقش تأثیرگذار سنت حسنه وقف در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه اشاره کرد و یادآور شد: وقف مظهر فرهنگ و تمدن اسلامی است و جاری شدن صدقه جاریه وقف می‌تواند به آرامش و سلامت معنوی جامعه و رفع نیازهای فقرا نیز کمک‌ کند.

 

وی اضافه کرد: امیدواریم در سال جدید شاهد ثبت موقوفاتی با نیات مورد نیاز جامعه بلاخص در زمینه‌های اشتغال، تولید، کارآفرینی، علم و دانش، درمانی و... باشیم.

کد خبر 1258632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha