جوانان مسجدی با «تاریخ قرآن» آشنا شدند

نشست تحلیلی «تاریخ قرآن» با هدف شناخت مراحل و نحوه نزول قرآن و تاثیرات آن، به همت کانون فرهنگی و هنری نسیم رحمت همزمان با شب‌های ماه مبارک رمضان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی و به نقل از روابط عمومی ستاد کانون‌های مساجد؛ این نشست همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و با هدف شناخت هرچه بیشتر آیات وحی  و کتاب آسمانی و انسان ساز قرآن کریم و نیز شناخت مراحل و نحوه نزول قرآن و تأثیرات آن بر زندگی مردم عصر پیامبر و در حال حاضر، به همت جوانان کانون «نسیم رحمت» برنامه ریزی و اجرا شد.



«تقی صادقی» از اساتید قرآنی و  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در این مراسم ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان و تقارن آن با بهار طبیعت از آن به عنوان  رستاخیز فکری و تربیتی یاد کرد و گفت: در حوزه تفسیر مفاهیم قرآن بسیار نشست ها برگزار شد اما در وادی شناخت قرآن کمتر گفته شده است.

 

وی در تحلیل هر چه بیشتر آن ضمن تشریح تاریخ و مبعوث شدن رسول گرامی اسلام(ص) و وقایع پیرامون آن، دو موضوع کتابت و حفظ قرآن را در محوریت نشر قرآن عنوان کرد و گفت: در آن عصر قرآن همه زندگی مردم بود و جامعه جاهل عرب را به جامعه متمدن و پیشرو مبدل کرد.



صادقی، تمسک جمعی به قرآن را مورد توجه قرار داد و گفت: در عصر نزول قرآن این موضوع مهمترین مسئله و راهکار بود و تمدن اسلامی نشان داد که عمل به قرآن می تواند انسان را نجات دهد.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، آموزش و دقت در قرآن را مورد توجه قرار داد و اظهار امیدواری کرد با عمل به آموزه های ارزنده آن بتوان بهترین راه را برای ساختن جامعه اسلامی و الهی در پیش گرفت.
 

کد خبر 1260066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha