برگزاری مراسم روز قدس در سفارت ایران در بلاروس

مراسم روز جهانی قدس در مسجد جامع شهر مینسک و به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلاروس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت خارجه، مراسم روز جهانی قدس در مسجد جامع شهر مینسک و به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلاروس برگزار شد. در این مراسم که جمعه شب ۲۵ فروردین ماه برگزار شد، سفرای فلسطین، سوریه، پاکستان و نمایندگانی از روسیه، ونزوئلا، سودان، ترکیه، قطر، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان حضور داشتند.

 

همچنین رئیس کمیسیون امور بین الملل شورای جمهوری بلاروس (معادل مجلس سنا) و نمایندگانی از احزاب بلاروسی، انجمن اسلامی دانشجویان، مجمع اهل بیت (ع)، دیاسپوراهای مقیم به خصوص افغانستان، تاتار و باشقیر و چچین نیز حاضر بودند.

 

در این مراسم بیانیه مشترکی توسط سفارتخانه‌های ایران، فلسطین، سوریه، پاکستان و ونزوئلا در حمایت از آرمان فلسطین و لزوم پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی قرائت شد.

 

در این مراسم مفتی اعظم مسلمانان بلاروس، سفرای فلسطین و سوریه، قائم مقام مجمع اهل بیت(ع)، نماینده دیاسپورای چچن و نماینده انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی بلاروس سخنرانی کردند.

 

سخنرانان ضمن گرامی داشت ابتکار حضرت امام خمینی (ره) در نامگذاری این روز، از جمهوری اسلامی ایران بابت حمایت از مردم فلسطین و از سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلاروس بابت برگزاری این مراسم تقدیر کردند.

 

سفیر کشورمان در بلاروس نیز با اشاره به ابتکار حضرت امام(ره) حمایت از فلسطین را وظیفه دینی مسلمانان و اخلاقی آزادگان و عدالت طلبان دانست.

 

علیرضا صانعی تنها راه پیروزی مردم فلسطین را پایداری و مقاومت در برابر اشغالگران دانست و بر حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از مردم فلسطین تاکید کرد.

کد خبر 1262129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha