ضیافتی از نوع تعلیم و تربیت/ وقتی دانش آموزان پای درس ماه رمضان نشستند

مدرسه ای در آستانه اشرفیه با برپایی ضیافتی با شکوه در ماه مبارک رمضان بیش از ۵۰۰ دانش آموز و اولیای آنان را با هدف ترویج فرهنگ افطاری ساده و زنده نگاه داشتن سنت های دینی پای درس اسلام نشاند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از گیلان_نوشین کریمی

وقتی رسانه های معاند در تلاش هستند تا ملت ایران و به خصوص نسل های جوان را دین گریز و بی تفاوت به مسائل انقلاب و اعتقادی نشان دهند، متولیان فرهنگی و تربیتی می بایست هوشیار باشند تا با سنگر بندی در مقابل تهاجم های ریز و درشت دشمن از نسل جوان و نوجوانی که آینده سازان این سرزمین خواهند بود، دفاع کنند.

تنوع مناسبت های اسلامی و ایرانی خود فرصت ارزشمندی برای دغدغه مندان این عرصه است تا با برنامه ریزی دقیق و مناسب شرایط را برای بهبود وضعیت موجود و آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با مسائل دینی و مذهبی به وجود آورند.

در این بین، ماه مبارک رمضان که ماه بهار قرآن و ماه ضیافت الله است به تنهایی فرصتی بزرگ   برای کسب بالاترین معارف به شمار می آید و چه نیکو که تا زمان باقیست بتوان با بهره مندی از فیوضات این ماه تربیت نفس و جسم خود را جدی تر دنبال کنیم.

دبستان پسرانه باقرالعلوم آستانه اشرفیه امشب در بیست و ششمین روز از ماه مبارک رمضان با برپایی سفره های افطاری ۵٠٠ تن از دانش آموزان و والدینشان را دور هم جمع کرد تا صله رحم، مودت و دوستی و اطعام را در کنار همسالان خود تجربه کنند.

برپایی سفرها و چیدن وسایل پذیرایی در حیاط مدرسه به همت دانش آموزان انجام شد و وقتی صدای ربنای قبل از اذان در فضا پیچید، دانش آموزان با تصویر وصف ناشدنی قادر به پنهان کردن هیجان خود نبودند.

محمدحسین اقدام طلب _معاون آموزش و پرورش آستانه اشرفیه، برپایی چنین ضیافت هایی را با هدف ترویج فرهنگ افطاری ساده و آشنایی جوانان و نوجوانان با سنت های دین مبین اسلام حائز اهمیت دانست و گفت: سنت حسنه افطاری با سادگی هر چه تمام‌تر و عملی کردن آموزه های دینی باید ترویج داده شود.

 وی با بیان اینکه اگر این سنت ها، آداب و آنچه که به عنوان علوم دینی مطرح است از کودکی و به صورت عملی آموزش داده شود در تربیت نسل مومن و انقلابی اثرگذار خواهد بود، افزود: دانش آموزان امروز آینده سازان فردای این سرزمین هستند و نشاط و شادابی آنان با برنامه های دینی و اعتقادی ما منافات ندارد.

اقدام طلب، دین اسلام را دین سلامتی و نشاط انگیز توصیف کرد و ادامه داد: ضیافت افطاری به عنوان یکی از سنت های حسنه با هدف تجدید دیدارها و صله ارحام در ترویج همدلی از سوی  اولیا و به ویژه دانش آموزان موثر است.

مهدی محسنی_ مدیر این دبستان نیز با بیان اینکه این ضیافت افطاری با همکاری و مشارکت دانش آموزان و اولیا برگزار شده است گفت: برپایی ضیافت افطاری با هدف ترویج فرهنگ افطاری ساده، دورهمی ها و تقویت روحیه همکاری در این دبستان برپاشده است.

وی با اشاره به استقبال بی نظیر دانش آموزان در برگزاری این برنامه افزود: در این ضیافت که با همکاری انجمن اولیا _ مربیان و پشتیبانی مدرسه همراه بود ۵۰۰ دانش آموز به اتفاق اولیا به صرف افطاری ساده پذیرایی شدند.

محسنی با اشاره به اینکه مدرسه ۸ بسته معیشتی شامل مرغ،  ماکرونی،  رب و ... را نیز برای دانش آموزان کم برخوردار خود آماده کرده است، گفت: ارزش هر بسته معیشتی به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان است.

وی اظهار کرد: همچنین دانش آموزان صبح امروز با حضور در گلزار شهدای حرم با آرمان های آن عزیزان تجدید پیمان کردند و در ادامه با برپایی  محفل انس با قرآن برای بهره مندی از روزهای پایانی ماه مبارک رمضان قلوب پاک خود را بیشتر صیقل دادند.

اولیای چند دانش آموز هم که با هم در کنار سفره نشسته اند با ابراز رضایت و خرسندی از برگزاری چنین برنامه هایی که همراه با کار مشارکتی اولیای مدرسه و دانش آموزان انجام می شود را در نزدیک کردن روابط بین نسل ها ضروری دانستند و بیان کردند: همه خانواده ها نگران آینده فرزندانشان هستند و میخواهند دانش آموزان در محیطی مملو از آرامش و به دور از هجمه های پوچ دشمن با تربیتی درست، اصولی و اسلامی رشد پیدا کنند.

گفتنی است، اینگونه مراسم ها اگر چه در حد و توان مدارس، مراکز، سازمان ها و ارگان های خاص در طول ماه مبارک رمضان برگزار و گاهی خبرهای آن رسانه ای و گاهی در بی خبری برگزار شدند اما با توجه به تلاش های دشمن برای کم رنگ کردن چهره باور و اعتقادی مردم، کافی نیست و جا دارد که بیشتر برگزار و دیده شوند.

کد خبر 1262603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha