برگزاری یادواره شهدای کارگر در خراسان جنوبی

اشرفی گفت: به مناسبت بزرگداشت هفته کار و کارگر، يادواره شهدای کارگر خراسان جنوبی ۹ اردیبهشت ماه در شهرستان بیرجند با حضور خانواده های شهدا برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، غلامرضا اشرفی امروز (۴ اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از پنجم لغایت ۱۱ اردیبهشت به نام هفته کار و کارگر در جمهوری اسلامی نامگذاری شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: ۳۰ برنامه استانی و ۷۰ برنامه شهرستانی طی هفته کار و کارگر در خراسان جنوبی اجرا می‌شود تا بتوانیم خدمات ویژه ای به این قشر ارائه کنیم.

 

وی با اشاره به تجلیل از کارگران خراسان جنوبی گفت: بحث تجلیل از کارگران برتر و فعالان و منتخبین قرآنی استان در دستور کار قرار دارد و مسابقات ورزشی ویژه کارگران خراسان جنوبی برگزار می شود.

 

اشرفی ادامه داد: یادواره شهدای کارگر خراسان جنوبی در بیرجند با مشارکت دستگاه های اجرایی در روز نهم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به توزیع سبدهای معیشتی اظهار کرد: در این زمینه با همکاری تعاون و حوزه بسیج کارگری استان اقداماتی جهت توزیع بسته های معیشتی صورت می گیرد.

 

وی در ادامه گفت: اجرای نشست های بصیرتی برای کارگران در سطح استان خراسان جنوبی در دستور کار قرار دارد و به بحث عیادت از بیماران حادثه دیده حین کار خواهیم پرداخت تا مشکلات جسمی و بیمه ای این افراد بپردازیم.

 

اشرفی به بحث ایمنی کارگران اشاره کرد و افزود: طی این روزها برنامه های تدارک دیده ایم تا به حوزه ایمنی کارگران پردازیم و برگزاری دوره های آموزشی در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به بحث نشست های میز خدمت گفت: در این راستا طی هفته کار و کارگر میز خدمت در استان راه اندازی می شود و اجرای احکام بازنشستگی در دستور کار قرار دارد.

 

وی در ادامه تاکید کرد: منتخبین جامعه کارگری خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند داشت و زمان آن هنوز مشخص نیست.

 

اشرفی با بیان اینکه خراسان جنوبی توانسته رتبه دوم در بحث اشتغال را کسب کند، گفت: رتبه سوم روابط و مدیریت روابط کار را خراسان جنوبی توانسته است به دست آورد و این موضوع با هماهنگی و همکاری مدیران ارشد استان محقق شده است.

 

وی در خصوص حوزه مشاغل خانگی عنوان کرد: یک هزار و ۳۴۱ مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده و ۷۹ درصد تسهیلات در این زمینه جذب شده است و در استان یک هزار و ۱۶ تعاونی فعال وجود دارد.

 

 

کد خبر 1263203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha