ایران و ژاپن از کشورهای موثر و با ظرفیت در حوزه نشر در عرصه بین‌المللی مطرح هستند

رایزن سابق فرهنگی ایران در ژاپن گفت: ژاپن در پایانه شرق آسیا و ایران در پایانه غربی این قاره همواره به عنوان کشورهای موثر در عرصه بین‌المللی به ویژه در حوزه و بخش نشر و چاپ مطرح هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسین دیوسالار نویسنده کتاب مقیم سرزمین آفتاب در آیین رونمایی از این کتاب که واکاوی حضور ایرانیان در ژاپن است، اظهار داشت: ایران و ژاپن روابط دیرینه تاریخی بیش از ۱۴۰۰ ساله دارند و روابط رسمی این دو کشور وارد نود و سومین سال خود شده است.


 
وی افزود: در زمینه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تعاملات گسترده‌ای میان دو کشور شکل گرفته و جز در یکی دو مقطع کوتاه، این مسیر همواره مسالمت‌آمیز و دوستانه دنبال شده است.
 


دیوسالار گفت: این تعاملات باعث شده تا ما نیز در مسایل مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با ژاپن در ارتباط باشیم.


 
وی ادامه داد: موضوع حضور ایرانیان مقیم ژاپن بویژه در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ موضوعی جدی در روابط با این کشور بود. ایرانیان هم با مهاجرت و فعالیت خود در ژاپن نقش‌های مختلفی را ایفا کردند.


 
معاون توسعه روابط فرهنگی بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هم گفت: یکی از مهمترین بخش‌های مورد توجه سازمان به عنوان متولی دیپلماسی فرهنگی کشور، ایرانیان خارج از کشور است که سابقه زیست فرهنگی در یک مقصدی را دارند و این می‌تواند موضوع جذابی برای تبادلات فرهنگی باشد.


 
حسین روزبه افزود: ژاپنی‌ها هم به عنوان ملتی که سنت‌ها عمیقی به دست آوردند سعی دارند نسبت به زیست فرهنگی خود یک بازتعریفی از مولفه‌های فرهنگی خود داشته باشند که می‌تواند مقصدی جذاب برای ایرانیان باشد.


 
 مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری انتشارات بین المللی الهدی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز گفت: یکی از اهداف موسسه معرفی فرهنگ، آداب، سنت‌ها، رسوم و آداب دیگر کشورهاست و تاکنون درباره ژاپن کتاب‌های بسیاری تالیف شده است. حجت‌الاسلام و المسلمین محمد اسدی‌موحد با اشاره به این که موسسه الهدی برای معرفی آداب و رسوم و همراه با فرهنگ ملتها با انتشار آثار و کتاب درباره کشورهای مورد هدف و مقصد تلاش و همواره اعلام آمادگی کرده است، ابراز امیدواری کرد تا با عزم و اراده ای که وجود دارد همواره شاهد چاپ و انتشار آثار بیشتری در این زمینه باشیم و از این طریق بتوانیم گامی برای آشنایی هرچه بیشتر ملل مختلف با هم برداریم

کد خبر 1267607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha