«روز جهانی الکترونیکی قدس» همزمان با تشدید حملات صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی

چهارمین دوره «روز جهانی الکترونیکی قدس» با مشارکت۲۵۰موسسه از بیش از ۳۰کشور جهان مشارکت می کند و راه اندازی کمپین با هشتگ «بیت المقدس نبض ماست»از جمله فعالیت‌های این دوره است. این روز با هدف رساندن اوضاع فلسطین به ویژه مسجد الاقصی راه اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، گروه «القدس امانتی» برای روز جهانی الکترونیکی قدس با تهیه محتوا و برگزای کارگاه الکترونیکی درباره موضوع «نقش ارتباطات در ترویج روایت فلسطینی» آماده می شود.

در این روز الکترونیکی که چهارمین دوره آن است، بیش از 250 نهاد و موسسه  از بیش از 30 کشور جهان شرکت می کنند.این دوره برای نخستین بار در طول همه گیری کرونا در ژوئن 2020 با نظارت انجمن بین المللی «القدس أمانتی» برگزار شد.

 

«بیت المقدس نبض ماست»

«شیما طالبانی» هماهنگ کننده فعالیت‌های این مراسم به الجزیره نت گفت: در ششمین ماه هر سال و در سالگرد اشغال مسجد الاقصی، فعالیت های این روز با توجه به تشدید خطرات در شهر قدس به ویژه در مسجد مبارک الاقصی، راه اندازی می شود.

 شیما طالبانی افزود: هدف از فعالیت‌های روز جهانی الکترونیکی قدس که امسال با شعار «بیت المقدس نبض ماست» برگزار می شود، بررسی واقعیت شهر قدس و مسجد مبارک الاقصی و ارائه آنچه ممکن است این مسئله را در قلب و ذهن جوانان و در قلب امت اسلامی و عرصه های دیگر زنده نگه دارد، است. همچنین همگامی لحظه به لحظه به ویژه با توجه به شرایط سخت و حوادث سریعی که در فلسطین می گذرد، از جمله اهداف دیگر است.

 

 مشارکت گسترده و رویدادهای مختلف

فعالیت‌های این دوره شامل برنامه‌های میدانی که برای همه نهادهای شرکت کننده اهمیت دارد، مانند کمپین اصلی توئیتر با هشتگ «بیت المقدس نبض ماست»  است. این کمپین ساعت هشت عصر امروز چهارشنبه (17 خرداد 1402)برگزار می‌شود.

«دعاء محمد» مسئول رسانه ای در ابتکار دانشجویی علیه «نفوذ صهیونیست ها» در موریتانی، به الجزیره نت می گوید: امسال با فعالیت هایی در عرصه های ملی و عرصه های دانشجویی ب طور خاص شرکت می کند، زیرا معتقد است که این فعالیت‌ها دارای تأثیر به سزایی در حمایت از استواری مردم قدس و مصون سازی کشورهای جهان در برابر تهدید نفوذ صهیونیسم و ​​عادی سازی روابط با این رژیم دارد.

«لیال عبدالهادی» مدیر اجرایی آکادمی مسجد الاقصی در ترکیه، می گوید: انگیزه او آشکارکردن شرایط قدس و مسجد الاقصی از طریق یکی از روش‌های مقاومت در برابر اشغالگری است که با انتشار الکترنیکی و پیام رسانه ای به تمام نقاط جهان می رسد.

 

از سوی دیگر،«صهیب الحاج محمد» یکی از مقامات کمیته قدس در دانشگاه فنی الطفیله در جنوب اردن، می گوید:اعضای این کمیته از دانشجویان این دانشگاه تشویق شدند تا علاوه بر انتشار از طریق پلتفرم هایی که فعالیت های این دانشگاه در داخل و خارج را پیگیری می کنند، به طور موثر در این روز سهیم باشند.

محمد همچنین می گوید: رسانه‌های اجتماعی که دسترسی به بخش‌های بزرگ را تسهیل کردند، نقش مهمی دارند.

 

روز جهانی الکترونیکی قدس علاوه بر آثار تصویری، بر توزیع نشریه‌های متنی تمرکز دارد. برگزارکنندگان این روز می گویدند که مطالبی درباره قدس و مسجد الاقصی به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، ترکی، کردی و سایر زبان‌ها منتشر می شود.

«اسماء فاخر» مسئول تیم«القدس امانتی» در عراق به الجزیره می گوید: ما با این تیم به دنبال رساندن وضعیت قدس ومسجد الاقصی به زبان کردی به مردم خود در عراق و مردم سایر کشورها هستیم.

فاخر می گوید: ما همیشه مورد توجه اینفلوئنسرهای کرد قرار می گیریم که به ارائه محتوا در مقیاس بزرگ کمک می کنند.

 در میان تیم‌های شرکت‌کننده، تیم «مترجمان به منظور قدس» وجود دارد که هدف شان ترجمه اخبار و محتوای روز و انتشار هر آنچه درباره قدس و الاقصی به چند زبان مانند انگلیسی، اسپانیایی، ترکی و سایر زبان هاست. این مسئله به ترویج جهانی شدن این روز کمک می کند.

 

دعوت برای تعامل

از سوی دیگر، «دکتر نواف تکروری» رئیس انجمن علمای فلسطین خواستار حمایت از طرح هایی شد که هدف آن زنده نگه داشتن آرمان فلسطین در وجدان ها و قلب مردم و اقدامات فرزندان امت اسلامی است. به طوری که این فعالیت‌ها با هفته جهانی قدس که از سوی علمای امت اسلامی بربرگزاری آن تاکید شده و کشورهای مختلف اسلامی با آن تعامل می کنند، تکمیل می شود.

تکوری می گوید: ما در انجمن علمای فلسطین در این روز شریک هستیم. این مناسبت ها بدون شک برای افشای حقایق قدس، فلسطین و مسجد الاقصی مهم است. همچنین یادآوری برای ملتی است که در قبال این موضوع وظیفه دارد و هر گروه نقش هایی برای انعکاس این مسئله دارد و جوانان و علمای و افراد تاثیرگذار صدای خود را برای رساندن وضعیت قدس و فلسطین به جهانیان برسانند و در موفقیت این روز سهیم باشند.

 

هدف قرار دادن پلتفرم های جدید

قبل از راه اندازی روز جهانی الکترونیکی قدس، برگزارکنندگان به دنبال پخش محتوای ویژه ای برای آشنا کردن شرکت کنندگان با تاثیر این نوع کارها در خدمت اهداف مختلف به ویژه مسئله فلسطین بودند تا افراد ذی ربط در این عرصه را با همه اشکال مقاومت میدانی، الکترونیکی، تاکتیکی و آموزشی آگاه سازند.

« عبدالرحمن السقا» هماهنگ کننده اداری رویداد «روز جهانی الکترونیکی قدس» می گوید: ما مطالب مختلفی را منتشر کرده ایم که از مزایای انتشار آن این است که کسانی که به مسئله قدس توجه دارند، به این پلتفرم ها مانند توئیتر مراجعه نمی کنند.

السقا می گوید: آنچه این سایت را متمایز می کند این است که ویژگی نخبه گرایی به خود می گیرد و مکانی برای اندیشمندان و صاحبان فکر از کشورهای مختلف خواهد بود.

کد خبر 1271943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha