برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت در فرهنگ‎سراها و خانه های فرهنگ کاشان

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان از برگزاری کلاس های اوقات فراغت تابستانه در فرهنگ سراها و خانه های فرهنگ تحت نظارت این سازمان خبر داد.

محمدعلی فرجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان با تاکید بر نقش فرهنگ‌سراها در پر کردن اوقات فراغت و سر فصل‌های غنی سازی گفت: همزمان با فرا رسیدن فصل تابستان، کلاس‌های غنی سازی اوقات فراغت تابستانه با رویکرد برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف بر حسب علایق و استعداد فردی، اردوهای آموزشی - تربیتی، ارتقاء سطح دانش و بینش اعتقادی، هویت دینی و ملی در فرهنگ‌سراهای تحت نظارت این سازمان تشکیل می‌شود.

 

 سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با اشاره به اینکه اوقات فراغت دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان فرصت خوبی برای مهارت آموزی است، افزود: با توجه به اهمیت طرح غنی سازی اوقات فراغت پس از تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و آغاز فصل تابستان، زمان خوبی برای ارتقای داشته‌های جوانان و نوجوانان برای ارائه آموزش‌های مهارت محور به ویژه در حوزه مهارت‌های زندگی و نشاط آور است.

 

وی با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که ایشان می‌فرمایند: فراغت و تندرستی دو نعمت است که بسیاری از مردم با آن آزموده می‌شوند، که اگر برنامه ریزی غلطی در این زمینه انجام گیرد، عواقب جبران ناپذیری در پی خواهد داشت و زمینه ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خواهد بود، گفت: با توجه به اهمیت اوقات فراغت، برنامه ریزی لازم برای برگزاری کلاس های اوقات فراغت در فرهنگ‌سراهای مهر، معراج، علامه فیض کاشانی، المهدی، بانو و فرهنگ‌سرای دانش و همچنین خانه‌های فرهنگ برای اجرای دوره‌های آموزشی با حضور اساتید مجرب صورت گرفته است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان از افراد در سنین ۴ تا ۱۸ سال به عنوان، جامعه هدف برنامه‌های تابستان نام برد و گفت: کلاس‌های اوقات فراغت در بخش‌های فرهنگی، هنری، ادبی، فعالیت‌های دینی، علمی، ورزشی، کشاورزی، هنرهای خانگی، زبان و رایانه برگزار می شود و تلاش خواهیم کرد تا با آموزش در رشته‌های متعدد، کودکان و نوجوانان را در جهت شناسایی و پرورش استعدادهایشان یاری کنیم.

 

فرجی با اشاره به اینکه فرهنگسراها در حوزه‌های مختلف، مهارت‌های حداقلی را به مخاطبان آموزش می‌دهند و با کاهش دغدغه گذر زمان، اوقاتی نشاط آور را برای قشرهای مختلف به ویژه نوجوانان و جوانان فراهم می‌سازند، اظهار داشت: این کلاس‌ها از اول تیر ماه دایر و تا قبل از شروع سال تحصیلی به پایان می‌رسد.

 

وی خاطر نشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این کلاس‌ها می‌توانند متناسب با نیاز فردی، استعداد خود و همچنین متناسب با اقتصاد خانواده به فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ محل سکونت خود مراجعه کنند و بهترین برنامه ریزی را برای اوقات فراغت خود داشته باشند.

کد خبر 1272939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha