اطعام غدیر فرهنگ سازی شود

حجت الاسلام مهدوی بیان اینکه دشمنان ایمان و باور ملت ایران را نشانه گرفته اند گفت: اطعام غدیر فرهنگ سازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام سعید مهدوی امروز ( پنج شنبه ۱ تیر ) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد : تبلیغات اسلامی وظایف گسترده ای در راستای ترویج فرهنگ اصیل ایران اسلامی عهده دار است و در این راستا برنامه های نوین تدوین و اجرایی کرده است.


مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان بابیان اینکه گیلان بزرگ مردانی چون میرزا کوچک جنگلی در دل خود نهفته دارد این مرد بزرگ در تبلیغ دین خدا و دفاع از خاک وطن و همچنین مبارزه با استکبار، ظلم ستیزی و استعمار فعال بود گفت : رهبر انقلاب اسلامی در پیامی فرمودند: ایشان یک واحد مینیاتوری از نظام اسلامی را در رشت و‌‌ همان محدوده خاص خود به وجود آورده است.


حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه در حوزه عفاف و حجاب رویداد حاج قاسم سلیمانی از جمله طرح های تاثیر گذاری بود که توسط ۲۰۰ نفر از دختران جوان اجرایی شد افزود : این رویداد نو با هدف تربیت فرماندهان فعال فرهنگی در جامعه انجام شد.
وی با بیان اینکه همه دستگاهها در مبارزه با بی حجابی و بی عفتی فعال باشند تصریح کرد : نباید در این راستا غفلتی صورت گیرد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان خاطر نشان کرد :کارتبلیغی و فرهنگی اثرش طولانی مدت خواهد بود برای جلوگیری از نا بهنجاری‌های که موجب تضعیف نهاد خانواده و در گسترده بیشتر و نهاد اجتماعی یک کشور می شود و با سرعت اقدامات باز دارنده در این راستا انجام شود.


وی در ادامه با بیان اینکه تبلیغات اسلامی عملکردهای با راهبردها و رویکردهای فرهنگی و تبلیغی و ترویجی دارد گفت : هدایت هئیت ها مذهبی و فرهنگی، رویکرد پیشرفت بانوان و حمایت از تشکل های دینی و توسعه زیر ساخت های فرهنگی و همچنین رویکرد جمعیت و خانواده ، حجاب و عفاف از اهم رویکردهای فرهنگی و تبلیغی این سازمان است، گفت : در این راستا سال گذشته ۲ هزار و ۵۲۰ روحانی و مبلغ به مساجد گیلان اعزام شدند .


وی به اعزام مبلغان و روحانیون به مدارس گیلان اشاره کرد و ادامه داد : ۱۰۵ نفر نیز در طول سال گذشته به مدارس گیلان اعزام شدند.‌


حجت الاسلام مهدوی به برپایی کارگاه های آموزشی توجیهی وجمعیت و خانواده در طی مدت سال گذشته اشاره کردو افزود : ۲ هزار و ۳۹۳ نفر از افراد تاثیر گذار جامعه از جمله معلمان، کارگردان‌ها و مجریان صداوسیما ، پرستاران و مسئولان هئیت های مذهبی با اولویت فرزندآوری آموزش های لازم را فرا گرفتند.


وی خاطر نشان ساخت : برپایی جشن تکلیف دانش آموزی از دیگر فعالیت های این سازمان است که طی مدت سال گذشته برای ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان جشن تکلیف توسط این سازمان با هدف ترویج هویت اسلامی و حیا و استحکام بنیان خانواده برگزار شد.‌

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان به مراسمات ویژه دعای عرفه اشاره و اظهار داشت : سال گذشته درحدود ۲۲۱ نقطه گیلان مراسم پر شکوه دعای عرفه برگزارشد.

حجت الاسلام مهدوی به اطعام در روز عید غدیر خم اشاره کرد و گفت : طی آمار دریافتی سال گذشته ۳۱۶ نقطه توسط تشکل های مذهبی گیلان بیش از ۱۵۰ هزار طعام غدیر توزیع شد.


وی با تاکید بر اینکه اطعام غدیر فرهنگ سازی شود گفت : توجه داشته باشیم که امروز در جنگ شناختی ایمان و باور ملت ایران نشانه گرفته شده و قصد تصرف باورها و هویت ملت ایران دارند.‌

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان جوانی جمعیت مورد توجه قرار گیرد خاطر نشان ساخت : طبق پیش بینی جمعیت پژوهان اگر رشد جمعیت به همین منوال پیش رود حدود ۴۰ سال دیگر قوم گیلک محو می شود. 

کد خبر 1274366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha