ادامه مسیر شهدا یک ضرورت است/ عشق به شهدا با عمل به گفته شهدا حاصل می شود

حجت الاسلام مغیثی با تاکید بر اینکه ادامه مسیر شهدا امروز یک ضرورت است و باید از شهدا بخواهیم که ما را دعا کنند تا در مسیرشان ثابت قدم باشیم گفت: عشق به شهدا با عمل به گفته شهدا حاصل می شود.

به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی، امروز  در مراسم سالگرد شهدای هفتم  تیر در مسجد صفی ملایر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای هفت تیر به فضایل شخصیتی شهید بهشتی در ابعاد مختلف اشاره کرد و گفت: به فرموده امام راحل شهید بهشتی خود به تنهایی خود یک ملت بود.

 امام جمعه شهرستان نهاوند با بیان اینکه اين مجلس برای شهدای هفت تیر برگزار شده افزود: شهدا در ادامه مسیر ائمه و انبیا از بهترین کسانی هستند که وظیفه خود را شناختند و به وظیفه خود عمل کردند د به مقام والای شهادت که بالاترین مقام است نائل آمدند.

 

وی با بیان اینکه هر کسی به این مقام نمی‌رسد و افراد خاص و برگزیده نزد خدا به مقام شهادت نائل می‌شوند تصریح کرد:  شهادت یک امتیاز بزرگ است  و ما از این امتیاز عقب ماندیم اما مسیر برای رسیدن به خدا همیشه باز است.

 حجت الاسلام مغیثی با تاکید بر اینکه ادامه مسیر شهدا امروز یک ضرورت است و باید از شهدا بخواهیم که ما را دعا کنند تا در مسیرشان ثابت قدم باشیم تصریح کرد:  عشق به شهدا با عمل به گفته شهدا حاصل می شود.

 وی با بیان اینکه در حادثه هفت تیر تنها شهید استان همدان آیت الله حیدری بودند که به شهادت رسیدند  افزود: ایشان دارای شخصیتی بی نظیر و از شاگردان امام راحل بود که در منصب قضاوت  بودند که به مقام والای شهادت مفتخر شدند

امام جمعه نهاوند با تاکید بر اینکه شهدا به گردن همه ما حق دارند و باید حق شهدایی چون شهید آیت الله حیدری به خوبی در استان ادا شود یادآور شد: باید مراسم های گسترده برای این شهید بزرگ در ایام هفت تیر در استان برگزار شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به روز عرفه اشاره کرد و گفت: عرفه و عرفات از واژه معرفت و عرفان گرفته شه و  مهمترین اصل و هدف در روزعرفه خدا شناسی است و کسی که به خدا معرفت پیدا کند دیگر به خود اجازه گناه کردن نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام مغیثی با بیان اینکه فلسفه دعای عرفه معرفی خدا و دست یافتن واقعی به معرفت الهی است تصریح کرد: باید از لحظه به لحظه شب و روز عرفه بهره برد است  و به خدا نزدیک شد چرا که دعای پر فضیلت عرفه اثر تربیتی دارد..

 وی همچنین  به فرا رسیدن دهه ولایت و امامت اشاره کرد و افزود:  یکی از مهمترین  اصل های اسلام تعیین جانشین برای پیامبر است  و بزرگترین بی احترامی به پیامبر این است که بگوییم هیچ کس را  به عنوان جانشین امنتخاب نکرده و این حرف مخافان اسلام و شیعه است

وی یادآور شد:  پیامبر اکرم  نه یک بار بلکه در طول دوان حیات خویش در چند بار بار از جانشینی و ولایت علی بعد از خود حرف زده و  ایشان را ولی و جانشین خود معیین کرده است.

 حجت الاسلام مغیثی با بیان اینکه  بدترین فتنه ها فتنه بنی امیه است که امروز نیز ریشه هایی از آن رادر دنیا می بینیم گفت:آنها با تحریفات زیاد ، احادیث جعلی  و تفاسیر خود به دنبال ضربه زدن به دین و تشییع بودند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت نماز دهم ذی الحجه گفت: پیام اصلی این نماز پر فضیلت جانشینی علی(ع) است و همه ما به عنوان شیعه علی غدیر را به عنوان یک اصل بزرگ و اجتناب ناپذیر قبول داریم.

 در ادامه این مراسم  در رسای شهدای هفت تیر و  سرداران شهید ملایر مراسم مرثیه سرایی و سینه زنی  برگزار شد

 گفتنی  است:  این مراسم به همت خانواده‌های  معظم شهدا و هیئت جوانان حزب الله ملایر در مسجد حاج صفی ملایر به مناسبت گرامیداشت شهدای هفت تیر و سالگرد شهادت  سرداران شهید حاج حسن تاجوک، شهید مصطفی طالبی، شهید رسول حیدری و تنها شهید والامقام هفتم تیر استان همدان  آیت الله شهید محمد علی حیدری  برگزار شد.

کد خبر 1275359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha