یک هفته معنوی در آستان علی بن حمزه(ع)/ از آیین جشن میلاد امام هادی(ع) تا بزرگداشت عید غدیر

آستان مقدس حضرت علی بن حمزه(ع) این هفته نیز همچون هفته های گذشته با اجرای برنامه های متنوع مذهبی میزبان زائران و مجاوران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، آستان مقدس حضرت علی بن حمزه(ع) در طول هفته با اجرای برنامه های متنوع مذهبی میزبان زائران و مجاوران است. بر اساس برنامه ریزی ها، شنبه ۱۰ تیرماه شب زیارتی علی بن حمزه(ع) برنامه مناجات خوانی و قرائت دعای توسل برگزار می شود. این برنامه با نوای «امیر رستگار»، ذاکر اهل بیت(ع) پس از اقامه نماز مغرب و عشا صورت می گیرد.

 

مراسم قرائت حدیث شریف کسا نیز برنامه دیگری است که در این آستان مقدس در روز یکشنبه ۱۱ تیرماه برگزار می شود. این آیین با نوای «خلیل خفایی» ذاکر اهل بیت(ع) پس از اقامه نماز مغرب و عشا انجام می شود.

 

همچنین مراسم جشن سالروز میلاد امام هادی(ع) با سخنرانی حجت الاسلام فاطمی امجد و نوای مولودی خوانی محمد نائل پس از اقامه نماز مغرب و عشا در روز دوشنبه ۱۲ تیرماه برگزار می شود.

 

روز سه شنبه ۱۳ تیرماه قرائت دعای توسل با نوای میرمحمد سید اکبری همزمان با نماز مغرب و عشا در این آستان مطهر برگزار می شود.

 

قرائت زیارت آل یاسین نیز برنامه دیگر این آستان مقدس است که روز چهارشنبه ۱۴ تیر ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا با نوای عباس صف شکن برگزار می شود.

 

برگزاری جشن عید سعید غدیر خم، برنامه روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه آستان علی بن حمزه(ع) است که در این برنامه حجت الاسلام دستغیب به بیان معارف اهل بیت(ع) می پردازد و سید مصطفی زارعی و سید مجتبی زارعی از ذاکران اهل بیت(ع) نیز مدیحه سرایی می کنند. این برنامه پس از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار می شود. ضمن اینکه موکب پذیرایی غدیر نیز روز پنجشنیه و جمعه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ میزبان زائران و مجاوران حرم است.

 

دعای پرفیض کمیل با سخنرانی حجت الاسلام محمدپور از قم و نوای محمد نائل نیز از ساعت ۶ و نیم صبح روز جمعه ۱۶ تیرماه در آستان مطهر علی بن حمزه(ع) برگزار می شود.

کد خبر 1275645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha