فلسفه" امر به معروف و نهی از منکر"، محبت است

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور، فلسفه وجودی فریضه امر به معروف و نهی از منکر را ایجاد محبت در بین اقشار مختلف مردم دانست.

حجت الاسلام صادق زاده معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور، صبح امروز (27دی) در حاشیه گردهمایی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر استان، به خبرنگار شبستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر از بزرگ ترین فریضه هاست و اگر این فریضه درست در جامعه تبیین و اجرا شود، تمامی فریضه ها درست می شود.


وی با بیان اینکه زیر بنای اجتماع سالم همین فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: امام باقر (ع) امر به معروف و نهی از منکر را اعظم الفرائض دانسته ‌اند که اگر این فریضه درست اقامه شود، همه چیز درست می‌شود.


صادق زاده، تصریح کرد: امیر المومنین (ع) نیز می‌فرمایند" همه اعمال خوب حتی جهاد در مقابل امر به معروف و نهی از منکر قطره‌ای است در برابر دریا" که این سخن حضرت امیر(ع) نشان از اهمیت بالای این فریضه است که باید به درستی به جامعه معرفی شود.


معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور، عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک هنر است و باید این هنر در جامعه نهادینه شود.


وی، با اشاره به اینکه تبلور فریضه امر به معروف و نهی از منکر در تذکر لسانی است، افزود: موفقیت و شاخص اصلی امر به معروف و نهی از منکر در تذکر لسانی است که مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید فراوان داشته اند.


حجت الاسلام صادق زاده، با اشاره به اینکه باید این فریضه در بین آحاد مختلف مردم نهادینه شود. تصریح کرد: وظیفه اصلی و اول شوراهای امر به معروف و نهی از منکر، شناساندن درست این فریضه به جامعه است. 
 

معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور، با اشاره به ضرورت آموزش شیوه های صحیح امر به معروف و نهی از منکر در مدارس، عنوان کرد: مدارس در درجه اول و دانشگاه ها در درجه دوم، بستر های مناسبی برای آموزش شیوه های صحیح این فریضه هستند.


وی با بیان اینکه بررسی طرحی با عنوان" یاران معروف " برای اجرا در سطح مدارس در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: این طرح در صورت اجرایی شدن تاثیر بسزایی در آموزش و موفقیت امر به معروف و نهی از منکر دارد.


حجت الاسلام صادق زاده، فلسفه وجودی امر به معروف و نهی از منکر را محبت دانست و یادآور شد: این فریضه جامعه را نقد پذیر می‌کند و امر به معروف و نهی از منکر باید به صورت استدلالی باشد و در این امر از داستان و فیلم هم کمک گرفته شود.


وی، در پایان خاطرنشان کرد: احیا امر به معروف و نهی از منکر در گرو تذکر لسانی است که باید به عنوان یک وظیفه دینی و اجتماعی در جامعه همگانی شود.


گفتنی است، در این گردهمایی اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات، نهادهای دولتی و کارخانجات و مدیران دستگاه های اجرایی حضور داشتند و در خصوص برنامه های مربوطه به بحث و تبادل نظر پرداختند.


پایان پیام/

 

کد خبر 12915

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha