نیاز جدی 120 مسجد استان مازندران به بازسازی و مرمت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از اقامه هر سه نوبت نماز تنها در 10 درصد مساجد این استان خبر داد و گفت: 120 مسجد استان به مرمت و رسیدگی جدی نیاز دارند.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به وجود بیش از چهار هزار و 200 مسجد در استان مازندران به خبرنگار شبستان گفت: استان مازندران حدود سه میلیون جمعیت و چهار هزار و 200 مسجد دارد که با وجود احداث 105 مسجد تازه تاسیس در سطح استان همچنان این استان نیازمند ساخت و احداث مسجد بیشتر است.

 

وی با تاکید بر اینکه کمبود اعتبار مانع اصلی در راه توسعه و گسترش مساجد استان مازندران است، توضیح داد: حدود 120 مسجد در استان نیازمند بازسازی و مرمت جدی است که برای اجرای این امر، لازم است اعتبارات بیشتری اختصاص داده شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران افزود: در حال حاضر در 10 درصد از مساجد استان در هر سه نوبت و در بقیه مساجد در دو نوبت، نماز اقامه می شود و تقریباً در 50 درصد از این مساجد، نماز با حضور ائمه جماعات برپا می شود.

 

وی با توضیح اینکه همه مساجد برای اجرای اهداف فرهنگی خود نیاز به حضور یک روحانی دارند، خاطرنشان کرد: برای پیشبرد اهداف فرهنگی و جذب همه مردم برای حضور همه جانبه در مساجد، لازم است سازمان تبلیغات اسلامی روحانیون را به مساجد اعزام کند و تنها از این طریق است که مشکلات فرهنگی این مکان مقدس رفع می شود.

پایان پیام/
 

کد خبر 136799

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha