حفظ اتحاد و انسجام در مساجد و کانون‌های فرهنگی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی بر حفظ اتحاد و انسجام دستاندرکارن مساجد و اعضای کانون های فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی شامگاه گذشته (7 خرداد) در جلسه عقد تفاهم نامه با کانون های فرهنگی هنری شهرستان شازند به منظور برگزاری هر چه با کیفیت تر برنامه های فرهنگی در طول سال گفت: وحدت، همدلی و اتحاد در مساجد سبب رونق این پایگاه های فرهنگی و مذهبی می شود.

 

وی با اشاره به اهمیت جایگاه مساجد در دین مبین اسلام، افزود: در دین اسلام بر شرکت در نماز جماعت سفارش فراوان شده است.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری حضور در نماز جماعت را نوعی وحدت و انسجام در بین افراد دانست و خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مسئولان کانون ها فراهم کردن زمینه برای حضور فعال جوانان و نوجوانان به ویژه اعضاء کانون ها در نماز جماعت است.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تاکید بر عمران و آبادانی مساجد، گفت: این امر خود راهی برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مسئولان کانون های مساجد باید دغدغه دین را داشته باشند، تاکید کرد: مسئولان مساجد باید مراقب باشند مسجد را وارد بازی های سیاسی نکنند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ضمن تاکید بر حفظ جایگاه و قداست مسجد، اظهار کرد: مسجد نباید وارد مسایل حاشیه ای شود.


حجت الاسلام ذوالفقاری خاطر نشان کرد: هدف از تاسیس کانون های فرهنگی هنری در مساجد این بود که ما همیشه درد دین را احساس کنیم و با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و دینی در مساجد به وظیفه دینی خود عمل کنیم.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: کانون های مساجد متکی به گروه و دسته ای نیستند و خود مسجد مسیر تعالی و هدایت خود را پیدا می کند.


گفتنی است در این جلسه که با حضور 40 نفر از مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شازند برگزار شد، 29 کانون تفاهم نامه برگزاری برنامه های فرهنگی در مساجد را برای مدت یک سال امضا کردند.

 


پایان پیام/
 

کد خبر 137204

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha