مرمت و بازسازی مساجد آذربایجان شرقی تا پایان شهریور پایان می یابد

مسئول اداره میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با اشاره به وجود 200 مسجد تاریخی در این استان گفت: بیش از 55 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت مساجد تاریخی اختصاص یافت و بازسازی و مرمت آنها تا پایان شهریور به پایان می رسد.

تراب محمدی، مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از اختصاص 55 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت مساجد و امامزادگان تاریخی این استان در سال 90 خبر داد و به خبرنگار شبستان گفت: براساس این اعتبار اختصاص یافته کار مرمت مساجد تاریخی این استان تا پایان شهریور به پایان می رسد.

 

وی با اشاره به اینکه در این استان بیش از 200 مسجد تاریخی وجود دارد، افزود: در حال حاضر بیشترین مساجد تاریخی این استان در دست مرمت و بازسازی است.

 

محمدی ادامه داد: مساجد جامع شهرهای اهر، هشترود، خاروانا، شبستر، اسکو، مراغه، مرند و میدان و مهرآباد، زاوش، مساجد کبود و جامع و مولانا از مساجد تاریخی این استان هستند که بیش از 28 باب از مساجد تاریخی این استان در بازار تبریز واقع شده اند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی پیش از این هم از تلاش این اداره برای ثبت بزرگ ترین مسجد صخره ای کشور خبر داده و گفته بود: پس از مستند نگاری این مسجد پرونده آن در شورای عالی استان بررسی و برای ثبت به شورای عالی ثبت کشور ارسال می شود.


محمدی مساحت بزرگ ترین مسجد صخره ای را 750 متر عنوان کرده و افزوده بود: به غیر از این مسجد، مساجدصخره ای دیگری همچون مسجد کندوان و آذر شهر نیز در این استان وجود دارد ولی مسجد صخره ای روستای عنصرود کاملا منحصر به فرد و نسبت به همه آنها بزرگ تر است به گونه ای که معماری این مسجد از دل صخره ها است و مورد توجه مردم این روستا است.

پایان پیام/
 

کد خبر 151667

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha