ایران متولی احیای قرآن حقیقی در جهان است

معاون فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه گفت: این نمایشگاه مظهر نمایش تدبر تامل و تفکر مردم ایران است که هیچگاه خوشایند دستگاه کفر نبوده زیرا آنان به دنبال سرگرم کردن قوه تعقل انسان ها به اهداف پوچ و بی اهمیتند.

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت الاسلام قریشی مسئول فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در مراسم افتتاحیه بخش دانشگاهی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به لزوم تزکیه و آماده سازی نفس مسلمانان برای پیشوازی از ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: هر کس برای حضور در مهمانی باید خود را آماده سازد و عارفان از ماهها قبل خود را برای درک فیوضات معنوی ماه مهمانی خدا آماده می کنند.

وی با بیان این مطلب که وجود نمایشگاه قرآن در نوع خود در جهان بی نظیر است تصریح کرد: ایران متولی احیای قرآن حقیقی در جهان بوده که نمایشگاه بین المللی قرآن نیز به عنوان یکی از جلوه های این حقیقت در سراسر جهان خودنمایی می کند.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به راه بی پایان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) عنوان کرد: پس از 14 قرن نوای الهی پیامبر (ص) بر آسمان ایران طنین انداز شد و ایران پس از تمام مکاتب دروغین و بی اساس پرچم اسلام حقیقی را در جهان برافراشت.

 

وی ادامه داد: این چنین بود که به لطف خدا اکنون ایران نقش احیاگری و بیدارگری جهانیان را دارد و انسانهای به خواب رفته را هوشیار می کند.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به یکی از جلوه های نمایشگاه قرآن در راستای اعمال اعتقادی ملت ایران اظهار کرد: این نمایشگاه مظهر نمایش تدبر تامل و تفکر مردم ایران است که هیچگاه خوشایند دستگاه کفر نبوده زیرا آنان به دنبال سرگرم کردن قوه تعقل انسان ها به اهداف پوچ و بی اهمیتند.

وی با بیان این مطلب که مخالفت نظام کفر با ایران بر سر مسائل انرژی هسته ای بهانه ای بیش نبوده اظهار کرد: ایران مظهر افشاگری نقشه های شیطانی دستگاه کفر است و با صدور پیام قران به سراسر جهان مردم را از خواب غفلت بیدار کرده لذا سردمداران کفر همواره به دنبال مخاصمه با ملت ایرانند.

بنابراین گزارش حجت الاسلام سیدمهدی تقوی مدیر بخش دانشگاهی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن نیز در مراسم افتتاحیه این بخش با اشاره به لزوم بسترسازی مناسب برای فرهنگ سازی قرآنی در میان آحاد جامعه گفت: نمایشگاه قرآن الگوهای مدیریتی و نظام مندی ارایه می دهد تا فرهنگ قرآنی در میان مردم ساری و جاری گردد.

مدیر بخش دانشگاهی نمایشگاه بین المللی قرآن با اشاره به لزوم صدور مفاهیم قرآنی به سراسر دنیا گفت: این بخش را با شعار قرآن فرهنگ بیداری و دانشگاه تحول ساز آغاز می کنیم.

وی افزود: عمکرد و رسالت بخش دانشگاهی از این موضوع استثنا نبوده و امید است همه فعالان در این بخش با هم افزایی الگویی مناسب را در فرهنگسازی قرآنی کشور ارایه دهند.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به کوچک بودن فضای اختصاص یافته بخش دانشگاهی نمایشگاه بین المللی قران خاطرنشان کرد: شاید از نظر فیزیکی وسعت بخش دانشگاهی کم باشد ولی همین امر موجب شده تا دوستان و فعالان این بخش به تکاپوی بیشتری افتند و کارها در این رونق بیشتر یابد.

وی با اشاره به حضور اساتید برجسته و اعضای نخبه دانشگاهی به عنوان یکی از کانون های قوت بخش دانشگاهی اظهار کرد: امید است با حضور اساتید برجسته نقاط قوت و ضعف کار را شناسایی کرده و با هم افزایی نقشه راه را پیدا کنیم.

مدیر بخش دانشگاهی نمایشگاه بین المللی قرآن به سه گام اصلی در رابطه با جذب و آشنایی اساتید و دانشجویان با فرهنگ غنی قران تصریح کرد: بخش هنر نشریه و پایان نامه ها سه عنصر اصلی جذب و آشنایی اساتید و دانشجویان با قرآن است که دانشجویان می توانند خود را بشناسانند و به استعدادهایشان جهت گیری قرآنی دهند.

شایان ذکر است مراسم افتتاحیه بخش دانشگاهی نمایشگاه بین المللی قران چهارشنبه 28 تیر با حضور مدیر بخش و جمعی از اساتید دانشگاهی و حوزوی مسئولان وزارت بهداشت مدیر رادیو قرآن در سالن اصلی مراسم و محافل نمایشگاه برگزار شد.

پایان پیام/
 

کد خبر 153460

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha