سوریه: تداوم حملات جنایتکارانه ای رژیم اشغالگر اسرائیلی، نشانگر شکست و هیستری فزاینده ای آن است

وزارت امور خارجه و مهاجران تاکید کرد که تداوم حملات جنایتکارانه ای رژیم اشغالگر اسرائیلی، دلیل دیگری از شکست و هیستری فزاینده ای آن است ، در نتیجه مقاومت سوریه در برابر تمام تلاش ها برای تضعیف و انحراف آن از رویکرد حمایت از مردم فلسطین برای آزادسازی سرزمین آنان می باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سانا،وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه ای اعلام کرد: این رژیم غاصب صهیونیستی برای سومین بار متوالی و در حدود یک هفته ، روز یکشنبه 22 اکتبر ساعت 5:25 با رگبار موشک از سمت دریای مدیترانه و جولان اشغالی سوریه، فرودگاه های بین المللی دمشق و حلب را مورد حمله هوایی قرار داد ، که منجر به شهادت یک کارگر غیرنظامی وجراحت یک نفر دیگر و وارد شدن خسارات مادی به دو باند فرودگاه ها و باعث تعطیلی مجدد آنها ، پس از انجام عملیات تعمیر در پی تجاوز اخیر وازسر گیری فعالیت های هوایی در این دو فرودگاه، شد.

این وزارتخانه افزود: تداوم حملات جنایتکارانه ای رژیم اشغالگر اسرائیلی، دلیل دیگری از شکست و هیستری فزاینده ای آن است، در نتیجه مقاومت سوریه در برابر تمام تلاش ها برای تضعیف و انحراف آن از رویکرد حمایت از مردم فلسطین برای آزادسازی سرزمین آنان می باشد. واصرار سوریه بر حق بازپس گیری جولان اشغالی سوریه، و متحمل شدن اقدامات اجباری یکجانبه غیرانسانی و غیراخلاقی که کشورهای غربی بر مردم سوریه تحمیل می کنند.

همچنین علاوه بر تمام جنایات مرتکب شده توسط اسرائیل، اقداماتی که در حال حاضر انجام می دهد، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در طول جنگ ویرانگر خود علیه مردم استوار غزه به شمار می رود.

وزارت امور خارجه ادامه داد: در طول چند روز گذشته ، حامیان اسرائیل بار دیگر ثابت کردند که  حقوق بین الملل و منشورهای آن، چیزی جز ابزاری نیست که برای دستیابی به برنامه های استعماری خود استفاده می کنند. همچنین هر طور که دوست دارند از آنها استفاده می کنند تا هر کشوری را به بهانه های دروغین و اتهامات واهی هدف قرار دهند. آنها نیز از آن به عنوان وسیله ای برای پنهان کردن جنایات جنگی توصیف شده ، جنایات علیه بشریت و جنایات مستند شده توسط مقامات اشغالگر اسرائیلی استفاده می کنند که از دهه ها ادامه داشته باشد.

وزارت امور خارجه در پایان این بیانیه اعلام کرد: جمهوری عربی سوریه درباره عواقب ادامه این حملات و اقدامات ناقض قوانین بین‌المللی و حقوق بشردوستانه بین‌المللی هشدار می‌دهد که منطقه را در مارپیچ گسترده‌تری از خشونت فرو می‌برد که مهار آن دشوار خواهد بود.

کد خبر 1730071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha