کتاب یک هویت و شناسنامه است

حجت الاسلام سید احمد حسینی کتاب یک هویت و شناسنامه دانست و افزود: آنچه که نیاز هست از گذشتگان بدانیم به صورت مکتوب و نوشتاری در کتاب وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، آیین رونمایی از پوستر سی و یکمین هفته کتاب و کتابخوانی در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام سید احمد حسینی در این آئین، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را مهم برشمرد و گفت: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری مقوله کتاب و کتابخوانی است که باید همگی در این راستا تلاش کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ابراز کرد: اگر چه امروز فضای مجازی روند دسترسی به منابع را آسان کرده اما تاکید مقام معظم رهبری بر مطالعه کتاب است.

وی خاطرنشان کرد: مطالعه کتاب علاوه بر آگاهی بخشی و افزودن بر دانش کمک می کند تا انسان بتواند در تصمیمات زندگی بهتر عمل کند.

حجت الاسلام حسینی کتاب یک هویت و شناسنامه دانست و افزود: آنچه که نیاز هست از گذشتگان بدانیم به صورت مکتوب و نوشتاری در کتاب وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان کتاب شجره طیبه ای برشمرد که در اختیار جامعه قرار دارد، اظهار کرد: معجزه پیامبر اکرم (ص) هم کتاب است و در همیشه تاریخ به عنوان جاودانه ترین معجزه الهی باقی مانده است.

وی تصریح کرد: ما به قرآن کریم آخرین معجزه پیامبر اکرم (ص) به چشم یک هدایتگر می نگریم زیرا آنچه که انسان در زندگی برای دست یابی به تکامل نیاز دارد در قرآن کریم آمده است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی جنوب کرمان، عنوان کرد: آئین رونمایی از پوستر سی و یکمین هفته کتاب و کتابخوانی یکی از این برنامه ها بود که امروز برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ادامه داد: غبارروبی قبور مطهر شهدا شهرستان و تجدید میثاق با آرمان های شهدا از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده جهت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی است.

وی بیان کرد: نواختن زنگ کتاب در هنرستان هنرهای زیبا، برگزاری جشن کتاب در دبستان نور و دانش، طرح نذر خون، طرح نذر کتاب، اجرای ویژه برنامه حافظ خوانی در دبیرستان امیرکبیر بخش دیگری از برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی جنوب کرمان است.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: همزمان با هفته کتاب نمایشگاه کتاب در مکان سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جیرفت برپا خواهد شد.

کد خبر 1733233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha