دیدار فرماندار قلعه گنج با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان

امروز (۱ آذرماه) فرماندار شهرستان قلعه گنج با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۱ آذرماه) فرماندار شهرستان قلعه گنج با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام سید احمد حسینی در این دیدار، با بیان این که نگاه ما به توسعه زیرساخت های فرهنگ و هنر جنوب کرمان یک نگاه عدالت محوری است، گفت: در همین راستا ساخت و تکمیل مجتمع فرهنگی هنری امام خامنه ای (مدظله العالی) قلعه گنج در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: ساختمان این مجتمع در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم با سعی و تلاش بتوانیم تا پایان سال جاری از این مجتمع بهره برداری کنیم.

وی بیان کرد: تکمیل این مجتمع نیازمند تخصیص اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی است که در صورت تحقق این مهم، اصحاب فرهنگ و هنر می توانند از ظرفیت این مجتمع برای انجام فعالیت های فرهنگی و هنری بهره ببرند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان، اظهار کرد: نگاه ما به اجرای برنامه های فرهنگی و هنری تمرکز زدایی است و در همین راستا شاهد برگزاری این جشنواره در شهرستان کهنوج هستید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان که جشنواره های هنری هر ساله به میزبانی یک شهرستان برگزار خواهد شد، ادامه داد: ترتیبی خواهیم داد تا سال آینده این جشنواره به میزبانی شهرستان قلعه گنج برگزار شود.

وی عنوان کرد: ایجاد آلودگی های صوتی توسط  گروه های موسیقی در تالارها و معابر عمومی  موجب نارضایتی مردم قرار گرفته است.

 حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: ساماندهی فعالیت گروه های موسیقی در مجالس جشن را در شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان مطرح خواهیم کرد و در این خصوص تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با یادآوری این مطلب که یکی از دغدغه های ما تکمیل مجمتع های فرهنگی ناتمام و ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان است، گفت: اداره کل راه و شهرسازی مجری پروژه ساخت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان است و امیدواریم با همت این اداره کل بزودی شاهد تکمیل این ساختمان باشیم.
 

از برگزاری جشنواره موسیقی استقبال می کنیم

محمد فلاح کهن در این دیدار، گفت: جا دارد از تلاش ها و اهتمام ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برای تکمیل و تجهیز مجتمع فرهنگی هنری امام خامنه ای (مدظله العالی) تشکر کنم.

فرماندار قلعه گنج از برگزاری دو جشنواره در شهرستان قلعه گنج خبر داد و گفت: در بهمن ماه سال جاری جشنواره شتر را برگزار خواهیم کرد و سعی داریم این جشنواره با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر جهاد کشاورزی برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه جشنواره صنایع دستی قلعه گنج را در پیش داریم، خاطرنشان کرد: این جشنواره ها فرصتی برای معرفی ظرفیت های شهرستان قلعه گنج خواهد بود.

فلاح کهن با اشاره به این که از برگزاری جشنواره موسیقی در قلعه گنج استقبال می کنیم، اظهار کرد: این جشنواره فرصتی خواهد بود تا ما بتوانیم هنر موسیقیایی جنوب کرمان را به کشور معرفی کنیم.

فرماندار قلعه گنج عنوان کرد: متاسفانه یکی از فرهنگ های غلط که در جنوب کرمان در حال رواج است، اجرای طولانی مدت گروه های موسیقی در مجالس جشن عروسی است که گاها دیده می شود گروه های موسیقی از شب جشن تا فردای آن شب در حال اجرا هستند که با آلودگی صوتی برای مردم ایجاد مزاحمت می کنند.

وی اظهار کرد: می طلبد ارشاد اسلامی با ساماندهی گروه های موسیقی، تدابیری در نظر بگیرد تا گروه های موسیقی در ساعاتی که برای مردم ایجاد مزاحمت نمی کند، در مراسم عروسی فعالیت کنند.

کد خبر 1734964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha