آیین بزرگداشت رئیس بنیاد خیریه آیت‌الله حق‌شناس در جهرم برگزار شد

مراسم اولین سالگرد استاد شکرالله جهان مهین رئیس فقید بنیاد فرهنگی خیریه مذهبی آیت الله حق شناس جهرمی (رحمت الله علیه) در جهرم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، مراسم اولین سالگرد مرحوم شکرالله جهان مهین در مسجد آیت الله حق شناس (رحمت الله علیه) جهرم برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام اسلامی جهرمی به ذکر سجایای اخلاقی و خدمات عام المنفعه مرحوم استاد جهان مهین و نمایندگی  مراجع عظام تقلید و اعتمادی که مراجع و علماء اعلام به وی داشتند پرداخت و با اشاره به خدمات گرانسنگ مرحوم جهان مهین در حوزه های مختلف از جمله نویسندگی و چاپ و انتشار کتب و مقالات پرداخت و آن را صدقه جاریه ذکر کرد.

امام‌جماعت مسجد شوشتری شیراز با بیان خاطراتی به ذکر فعالیت های مذهبی  استاد جهان مهین  در امامزاده اسماعیل (علیه السّلام) اشاره کرد. و او را تربیت شده حقیقی آیت الله حق شناس و بقیه السّلف علمای گذشته دانست.

حجت الاسلام اسلامی جهرمی با اشاره به تجلیل مردم دارالمومنین جهرم از استاد جهان مهین در حیات و ممات ایشان و در روز تشییع جنازه و در مراسم اولین سالگرد ایشان، به عشق و علاقه و ارادت استاد جهان مهین به ائمه اطهار علیهم السّلام و به خصوص حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السّلام) و به سخنرانی های قرآنی وی در ایام فاطمیه و در طول سال اشاره کرد.

گفتنی است استاد حاج شکرالله جهان مهین دارای تحصیلات عالی دانشگاهی و حوزوی در جهرم و قم و عضو هیات موسس و عضو هیات علمی بازنشسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم  و مدرس دیگر مراکز آموزش عالی شهرستان جهرم، نماینده مراجع عظام تقلید در این شهرستان و ریاست بنیاد فرهنگی و خیریه بنیاد آیت الله حق شناس جهرم بر عهده داشتند که در تاریخ دوم آذرماه سال گذشته دارفانی را وداع گفت و طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس و مسئولین و  مردم قدرشناس جهرم در گلزار شهدای فردوس جهرم دفن شد. و در زمان ارتحال ایشان مراجع عظام تقلید و علمای اعلام با صدور پیام های تسلیت از مقام و خدمات ایشان تجلیل و تکریم کردند.

کد خبر 1735604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha