توانمندسازی اقشار بهبود یافته؛ حلقه مفقوده

میرزایی توانمندسازی افراد بهبود یافته آسیب پذیر را حلقه مفقوده دانست و خواستار اهتمام به این مهم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، موسی میرزایی- معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند امروز (۸ آذر) در تور رسانه ای بازدید از مجتمع فوریت های خدمات  اجتماعی شهرداری بیرجند (گرمخانه) در جمع خبرنگاران به عدم توانمندسازی افراد بهبود یافته و آسیب پذیر اشاره کرد و گفت: پس از ساماندهی متکدیان و گرفتن حکم قضایی، افراد دارای مشکل اعتیاد به مراکز ترک اعتیاد ارجاع می شوند و پس از درمان به علت نبود شغل مناسب؛ برخی لغزش کرده و وارد جامعه شده و این گردونه ادامه دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری ییرجند توجه به توانمندسازی این اقشار را مهم دانست و گفت: بر این اساس گلخانه ای برای توانمند سازی اقشار آسیب پذیر بهبود یافته مرکز فوریت های شهرداری در نظر گرفته شد.

وی افزود: فضای ۳۰۰ متری برای این گلخانه در جنب مرکز فوریت ها با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان تعبیه شد و بر اساس پیگیری های به عمل آمده برای راه اندازی این گلخانه ۵۰ میلیون تومان هم از سوی شهرداری قول مساعد داده شده و به زودی شاهد تجهیز گلخانه و تولید گل در این مرکز با استفاده از پنج نفر از افراد بهبود یافته خواهیم بود.

میرزایی گریزی به برودت هوا زد و گفت: با وجود سردی هوا تعداد آمار پذیرش مرکز فوریت های شهرداری افزایش خواهد داشت و نیاز به مساعدت و ورود خیران است تا بتوان خدمات بهتری ارائه داد.

وی با بیان اینکه بیرجند شهر فرهنگی است، یادآور شد: متکدیان در چهارراه‌ها، خیابان ها و شریان های حیاتی شهر اقدام به تکدی گری می کنند اما مردم نباید به این افراد کمک کنند.  

میرزایی از مردم خواست در صورت امکان کمک های خود را به مرکز فوریت ها برای خدمات دهی بهتر ارجاع دهند.

کد خبر 1736275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha