گزارش عملکرد مسئولان دستاورد انقلاب نیست

قنبری گفت: میان ایران و انقلاب اسلامی هیچ جدایی نیست، اسلام، انقلاب و ایران یک مفهوم واحد هستند و نماد دین و توحید محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، قنبری، رییس ستاد دهه فجر در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه دهه فجر یک ماه کاری را در اختیار ما قرار می دهد، گفت: انقلاب اسلامی ایران برخواسته از نهضت امام (ره) است که قوانین دنیا را به هم ریخته و بسیاری از حقایق انقلاب همچنان جزء اسرار باقی مانده است.

قنبری ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران علی رغم میل نظام سلطه شرق و غرب عنصر وحدت را زنده کرد و کسی فکر نمی کرد یک مرجع شیعه منشأ تحول بنیادین شود. در دستاوردهای انقلاب هم از همان روز به ثمر نشسته و تا امروز ماندگار، پیوسته و مداوم در حال افزایش است.

رییس ستاد دهه فجر اظهار داشت: وقتی سخن از دستاوردهای انقلاب ایران می شود، مجموعه ها گزارش عملکرد می دهند. هیچ کدام از این گزارش ها دستاورد انقلاب نیست. غربی ها هم پیشرفت داشتند، خداوند به آنها هم برکت می دهد. وقتی به گزارش عملکرد اکتفا می شود، اوقات مردم تلخ می شود.

وی ادامه داد: البته برخی نکات خوب است عنوان شود اما این گزارش ها و عملکردها دستاورد انقلاب نیست. دستاورد انقلاب این است که مردم در سایه امام (ره) حرکت کردند و سه مطالبه استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی داشتند که انقلاب آن را به مردم دادند اما همین سه مطالبه به درستی ترسیم نشده است.

وی خاطرنشان کرد: امام یک حق تاریخی به گردن نظام سلطنتی دارد. وقتی امام انقلاب کرد علی رغم حکومت گذشته که ننگ دست نشاندگی در پیشانی پهلوی گذاشته بود، امام (ره) با انقلاب اسلامی این ننگ را پاک کرد و تمدن ایران در تاریخ تمدن حق مسلم پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: گزارش عملکرد مبنای کار مسئولان شده و این کار خوبی نیست. به برکت انقلاب از ابتدا تاکنون هیچ گاه توانایی ما با زمان گذشته قابل مقایسه نیست. در مورد دستاوردهای انقلاب باید بگوییم در طی ۴۰ سال گذشته یک خواسته نظام سلطه در انقلاب اسلامی به کرسی ننشسته است، این دستاورد انقلاب است.

وی با اشاره به امامین انقلاب و نقش هدایت گری یادآور شد: رهبری امامین انقلاب در دنیا نظیر ندارد و آغوش بزرگی است که با سعه صدر و جذب حداکثری هدایت می کند و در نوک پیکان قرار دارد و تنها نظامی است که توانست نظام سلطه را به منفورترین نظام دنیا تبدیل کند.

وی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی یادآور شد: ۷۵ سال است که ۳۶۵ کیلومتر را به اشغال کشیده اما به برکت جمهوری اسلامی امروز هیچ کس از اسراییل منفورتر نیست و این دستاورد انقلاب است. این انقلاب زنده است و در سایه یک مرجع تشیع شکل گرفته است. مکتبی که دست پرورده آن سردار شهید سلیمانی است که به عنوان نماد جبهه مقاومت شناخته شده است.

قنبری اظهار داشت: ایران یک کشور معمولی نیست و تمام نظام سلطه بر روی آن اشاره دارد. ایران تصمیم گیری و جهت گیری اش برای آنها مهم است و هر زمان منتظر عکس العمل ایران هستند.

وی گفت: در سایه انقلاب متاثر از انقلاب اسلامی ایران شرایطی به وجود آمد که امروز آنچه در ذهن استکبار نسبت به ایران می گذرد، هزینه بسیار دارد. امروز صنایع دفاعی ما همه دنیا را حیرت زده کرده است. هر جا کار را به افراد انقلابی سپردیم، بالا رفتیم و هر جا به افراد غیر سپردیم، پایین آمدیم. انقلاب اسلامی ایران هرچه دارد، عزت است که در اختیار ما قرار داده است و مردم آن را باور دارند.

وی گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی برای ما مانند حج است که اگر کسی در کشور خود را برای انقلاب اسلامی مهیا نداند به درد کشور نمی خورد؛ به همین دلیل نباید برنامه های دهه فجر را دولتی کنیم، همه دار و ندار دولت متاثر از انقلاب است. دهه فجر سرمایه علمی و ایمانی ماست و شناسنامه انقلاب است، حتما دولت باید پای کار بیاید، هرچه ضربه خوردیم از دولت غیر انقلابی خوردیم.

وی گفت پاسداشت انقلاب وظیفه همگانی است. موتور محرکه کشور و ناامیدکننده دشمنان است. باید همه ظرفیت ها را پای کار بیاوریم و مردم با دیدن این دستاوردها خوشحال شود. در مسیر راهپیمایی ها از دستاوردهای شگرف به نمایش گذاشته شود.

قنبری اظهار داشت: جشن انقلاب اسلامی امسال جامع الاعیاد است و درون خود جشن های مهمی را دارد و در آستانه اعیاد شعبانیه است که از فردای بیست و دوم بهمن آغاز می شود و باید یک نشاط ملی ایجاد کنیم و برای آن نسخه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: میان ایران و انقلاب اسلامی و انقلاب و ایران هیچ جدایی نیست. اسلام، انقلاب و ایران یک مفهوم واحد هستند و نماد دین و توحید محسوب می شوند.

وی خطاب به کمیته های دهه فجر گفت: پیشنهادات فرا سازمانی را اعلام کنند و اگر ظرف ۴۸ ساعت از دبیرخانه نظر داده شد، اقدام کنند و کمیته پژوهشی در انتخاب شعار برای نامگذاری دهه فجر تا هفته آینده نظرات خود را جمع آوری کنند.

کد خبر 1739897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha