۶ دی‌ماه سالروز آسمانی شدن مادر شهیدان اسد و قربانعلی پاکجو در ارومیه

امروز سالروز آسمانی شدن مادری فداکار و بلند همتی است که از دامن پاکش غیور مردانی همچون شهیدان «اسد و قربانعلی پاکچو» پرورش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، نام کامل آن بزرگوار، «فاطمه بنت حِزام» است و از آنجایی که مادر چهار فرزند: اباالفضل(ع)، عبدالله، جعفر و عثمان بوده، به «اُمّ‌البَنین» شهرت یافت که همگی فرزندانش در صحرای کربلا و همراه با سیدالشهدا به شهادت رسیدند و  «حضرت ام البنین (س)» از شخصیت بسیار با ارزشی برخوردار بودند و مصیبتی که ایشان از واقعه کربلا درک کردند، برای مادران و همسران شهدا نیز قابل لمس است. به همین خاطر سالروز وفات ایشان (۱۳ جمادی الثانی) را روز تکریم از مادران و همسران شهدا نامگذاری کرده اند.

پدران و مادران شهدا از مهم‌ترین ابزارهای الهی بودند برای این که جهاد استمرار یابد، برای این که ملت شکست نخورد؛ برای این که انقلاب در قمار جهانی نبازد و در این مقابله جهانی نتوانند آن را از میدان خارج کنند. «حضرت امام خامنه‌ای».

امروز سالروز آسمانی شدن مادری فداکار و بلند همتی است که از دامن پاکش غیور مردانی همچون شهیدان «اسد و قربانعلی پاکچو» پرورش یافت، مرحومه «سکینه نور قالقاچی»؛ مادران که عمر پربرکش را خالصانه و برای رضایت حضرت حق صرف پشتیبانی از جبهه و فعالیت قرآنی ومذهبی و خیریه نمود و منزلش را به حسینیه تبدیل کرد.

پیکر مطهر سکینه نوری قالقاچی، مادر شهیدان اسد و قربانعلی پاکجو و خواهر شهید حیدر نوری، روز دوشنبه، ششم دی ماه ۹۵ در ارومیه تشییع شد. در این آیین که روز دوشنبه برگزار شد، برخی از مسئولان آذربایجان غربی، خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و مردم قدرشناس شهر ارومیه حضور داشتند و پیکر این مادر شهید را پس از تشییع در گلزار شهدای این شهر به خاک سپردند. این مادر شهید در زمان فوت ۸۳ سال سن داشت و بر اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.

شهید قربانعلی پاکجو در سال ۱۳۴۹/۱۲/۱۵ در روستای قره باغ از توابع شهرستان ارومیه در خانواده ای فقیر از لحاظ مالی و غنی از لحاظ مذهبی به دنیا آمد. از همان دوران کودکی روحیه مذهبی در او نمایان بود، به طوری که از۹ سالگی اقامه نماز می کرد و روزه هایش را می گرفت. جوانی فعال و باتقوی بود و تحصیلات ابتدائی را در همان روستا به اتمام رسانید و به علت مشکلات مالی ادامه تحصیل برای ایشان مقدور نشد.

بعد از پیروزی انقلاب و تشکیل سپاه پاسداران به عضویت آن درآمد و برادر بزرگ او به نام شهید اسد پاکجو که عضو رسمی سپاه بود، در درگیری با ضدانقلابیون در روستای انبی از توابع شهرستان ارومیه به شهادت رسید و این امر تأثیر عظیمی در افکار و عزم راستین او ایجاد کرد. او در بیشتر مأموریت های متفرقه در کردستان حضور داشت و در سال ۱۳۶۷ طی یک اعزام گسترده جهت مقابله با کفار بعثی، از طریق گردان حضرت رسول(ص) به منطقه سردشت اعزام شد. سرانجام به تاریخ ۱۳۶۷/۰۴/۳۱ در یکی از خونین ترین و پرخطرترین عملیاتها، رشادتهای زیادی از خود نشان داد و در حال کمک به همرزمان خط مقدم در شرایطی که با آغوش پر از مهمات به یاری همرزمان دیگرش می شتافت، بر اثر اصابت ترکش خمپاره دشمن به فیض شهادت نایل گردید. یادش گرامی باد.

کد خبر 1741226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha