علت ظلم حاکمان در دوران طاغوت بی‌تفاوتی مردم بود

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه اگر ملت‌ها اراده بر جامعه‌ حاکم نکنند تبعات بسیار منفی دارد، گفت: در دوران طاغوت علت ظلم حاکمان بی‌تفاوتی مردم بود و طاغوت نیز به دنبال همین است که مردم درست انتخاب نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز در نشست معتمدین و ریش سفیدان بویراحمد، دنا و مارگون، اظهار کرد: هرکس نسبت به کشورش احساس مسئولیت نکند و خنثی رفتار کند، دیگران برای او تصمیم می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اگر ملت‌ها اراده بر جامعه‌ حاکم نکنند تبعات بسیار منفی دارد، گفت: در دوران طاغوت علت ظلم حاکمان بی‌تفاوتی مردم بود و طاغوت نیز به دنبال همین است که مردم درست انتخاب نکنند.

وی افزود: استکبار به دنبال این بود که مردم سبک مغز بار بیایند و هر حاکمی را بپذیرند، اما اسلام این طور نمی‌خواهد و جامعه را به سمت عقلانیت سوق می‌دهد.

آیت الله حسینی با بیان اینکه اندیشه ورزی و عقلانیت را خدا می‌خواهد و جمهوری اسلامی نیز در این راستا حرکت می‌کند که مردم در تمام امور کشور تصمیم گیر باشند، ادامه داد: کشورهایی که دم از دموکراسی می‌زنند، یک انتخابات درست ندارند، تنها با پافشاری هرکس را که خود می‌خواهند را به مسئولیت می‌گمارند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج بیان کرد: رضاخان پهلوی با کودتا، حمایت آمریکا و انگلیس روی کار آمد، به میرزا کوچک خان جنگلی نیز گفتند ما تو را به حکومت می‌رسانیم اما باید به دستور ما عمل کنی، اما او قبول نکرد و رضاخان که خبیث‌ترین نسبت به دین و ناموس کشور بود را به حکومت رساندند و بعد خود همان‌ها او را از کشور بیرون انداختند که این نهایت ذلت برای مردم یک کشور است.

وی ادامه داد: ایران هرگز به قدرتی که جمهوری اسلامی دست یافت تاکنون نرسیده بود و با اقتدار در مقابل کشورهای استعمار و اسکتبار ایستاد.

آیت الله حسینی افزود: سناتور آمریکایی می‌گوید زمانی ایرانی‌ها از ما می‌ترسیدند اما امروز ما از ایران می‌ترسیم و باید هم بترسند، زیرا ایران باشکوه‌تر از قبل مقابل دشمنانش‌ایستاده است.

امام جمعه یاسوج اظهار کرد: جمهوری اسلامی میراث خون هزاران شهید، انبیاء و خردمندان است، پس نمی‌توانیم نسبت به دشمن بیخیال باشیم و باید در صنحه حاضر باشیم.

وی خطاب به معتمدین و ریش سفیدان، گفت: مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کنید، اگر بیکاری و گرانی وجود دارد، نتیجه انتخابات ما بوده و ما باید با انتخابمان سعی در بهتر شدن اوضاع کنیم.

آیت الله حسینی گفت: باید جوانان، نمایندگان و حتی کاندیدها را پند و اندرز دهیم، نباید تخریب کنیم و احساساتی برخورد نکنیم، سعی در انتخاب کاندید اصلح داشته باشیم.

کد خبر 1743593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha