جزئیات جدید درباره قتل امام جماعت مسجد ایالت نیوجرسی

پلیس ایالت نیوجرسی اعلام کرد: مقامات در حال بررسی و تحقیق درباره قتل حسن شریف، امام جماعت مسجد نیوارک هستند که آیا اعضای خانواده، وی را به قتل رسانده است یا خیر؟.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، تعدادی از افسران پلیس در ایالت نیوجرسی درباره قبل «حسن شریف» امام جماعت شهر نیوآرک که این شهر را حیرت زده و ترس و نگرانی از جنایت نفرت را افزایش داده است، گفتند: مقامات درحال بررسی و تحقیق این مسئله هستند که آیا یکی از اعضای خانواده، حسن شریف را به ضرب گلوله کشته است.

مقامات ایالت نیوجرسی گزارش داد: حسن شریف(۵۲ ساله) که از احترام گسترده‌ای برخوردار بود، در روز سوم ژانویه در خودروی خود در خارج از مسجد بود که نزدیک ساعت ۶:۱۵ صبح چند بار به سمت وی شلیک شد. وفات وی در بیمارستان نزدیک محل جنایت ساعت ۱۴:۲۰ اعلام شد.

منابع آگاه از پلیس نیوجرسی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند: تحقیقات هنوز در مراحل اولیه است. جزئیات درباره انگیزه احتمالی اعضای خانواده ارایه نشده است.

یکی از منابع پلیس گفت: بازرسان تلاش می کنند تا مشخص کنند که آیا فردی که در فیلم دوربین‌های نظارتی در حال دور شدن از صحنه با دوچرخه است، از بستگان و نزدیکان است یا خیر؟

این قتل باعث شد تا سیلی از تسلیت نمازگزاران در این مسجد، فعالان اجتماعی، رهبران مذهبی و مقامات دولتی از جمله «فیل مورفی» فرماندار نیوجرسی ارایه شود.

از شریف به عنوان یک رهبر جامعه یاد می شود که برای رهایی مردم از فقر و کاهش جرم و خشونت در این شهر تلاش می کرد.

فریتز فراگی، مدیر امنیت عمومی در نیوارک به روزنامه نگاران گفت: او مدافع جامعه بود و پیوسته به خشونت مسلحانه اعتراض داشت. او از شهر در همه تلاش هایش برای کمک در حفظ امنیت شهرمان حمایت می کرد. به همین دلیل با ناراحتی عمیق، این شهر در نبود او محزون است.

گروه توقف جنایت در اسیکس، پاداش ۲۵ هزار دلار را برای هر فردی که اطلاعات درباره تیراندازی داشته باشد، اعطای می کنند.

حسن شریف در ماه آگوست در صفحه خود در فیسبوک نوشت: برای اقامه نماز سحر از ماشینش پیاده می شد که مردی تفنگ را به سمت سرش نشانه گرفت. وی با مرد مسلح درگیر شد و سلاح را به دست گرفت. در حالی که مرد در حال فرار بود، شریف سعی کرد تیراندازی کند، اما اسلحه خراب شد.

 شریف در یک پست فیسبوکی نوشت: هیچ یک از شما افراد شرور هرگز نمی توانید مرا بترسانید.

حسن شریف، پدری متاهل و بوکسور مشتاق بود، او همچنین از سال ۲۰۰۶ به عنوان افسر امنیت حمل و نقل در فرودگاه بین المللی لیبرتی نیوآرک کار کرده است.

کد خبر 1744046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha